which group?

Thanos pampo at freemail.gr
Mon Jan 9 10:30:23 EET 2006

Giorgos Keramidas wrote:

> Το password που δίνεις όμως είναι το password του user κι όχι το root
> password.  Επίσης είναι λίγο κακή ιδέα, από πλευράς συνολικής ασφάλειας,
> να μπορεί οποιοσδήποτε να τρέξει οποιαδήποτε εντολή ως root.  Γενικά, το
> παρακάτω:
>
>     %users ALL=(ALL) NOPASSWD: ALL
>
> είναι ό,τι χειρότερο μπορεί να κάνεις.  Μπορείς ύστερα από αυτό να
> σβήσεις εντελώς το password του root από το /etc/passwd, δεν εξυπηρετεί
> τίποτα πλέον.

Ναι συμφωνώ πως δεν είναι "καλή ιδέα" να μπορούν όλοι χωρίς κωδικό να
κάνουν τα πάντα, αλλά όπως λέει και ο Greema μόνο για τα shutdown/reboot
γίνεται και μου είναι μεγάλη ευκολία μιας και login σε κανονικές
συνθήκες κάνω με απλό χρήστη.

Διαπίστωσα όμως σε gdm/gnome πως ναι μεν μέσω του gnome μπορεί ο χρήστης
να shutdown/reboot το σύστημα αλλά από κονσόλα παίρνει το μπούλο και το
sudo ΔΕΝ είναι εγκατεστημένο. Οπότε κάτι άλλο κάνει το gdm!

Οπότε το sudo μάλλον είναι ο μόνος δρόμος αν δεν έχεις gdm για να
μπορείς να τερματίζεις ή επανεκκινείς το σύστημα και μέσω του γραφικού
αλλά και από κοσνόλα. Πάντως το xfce4 σε Debian Sarge κάτι αναφέρει για
το /etc/xfce4/shutdown.allow αλλά μέχρι στιγμής δεν μου δουλεύει ούτε με
αυτό το τρόπο.