Re: Έξυπνος τρόπος εγκατάστασης

Fanourgakis Manolis mfanou at gmail.com
Tue Jan 3 10:01:19 EET 2006

On 1/3/06, Manolis Kiriakos <trelakis at gmail.com> wrote:

> Αυτό που θέλω να ρωτήσω αναφέρεται στο βολικό και
> έξυπνο τρόπο εγκατάστασης των προγραμμάτων. Το πιο συχνό πρόβλημα που
> αντιμετωπίζω,
> είναι να υπάρχουν αρχεία που χρειάζονται για αρκετά προγράμματα, κάπου χαμένα
> στο δίσκο. Αυτό που κάνω προς το παρόν, είναι να βάζω τους
> αποσυμπιεσμένους φακέλους με τα προγράμματα και τα αντίστοιχα dependencies

διόρθωση: δεν είναι τα προγράμματα, είναι ο πηγαίος κώδικας.

> κάθε προγράμματος σε
> ένα, τύπου Progam Files, φάκελο και ό,τι compile κάνω, γίνεται "εσωτερικά" σε κάθε
> φάκελο.

Αυτός είναι ο προτεινόμενος τρόπος, και προτεινόμενη διαδρομή γι' αυτό
το φάκελο είναι το /usr/local/src. Όλα τα build γίνονται εκεί. Το
/usr/local είναι το "εδώ έκανα _εγώ_ εγκαταστάσεις κι όχι το σύστημα"
και συνήθως το κρατάμε σε χωριστό partition ώστε να επιζεί ακόμα και
της επανεγκατάστασης ολόκληρου του συστήματος (μαζί π.χ. με το /home).

> Με αποτέλεσμα σε επόμενα compiles να μην υπάρχει ένα κοινό σημείο αναφοράς
> (αναζήτησης).

Εδώ σε χάνω. Μετά το make --install, όλα τα object αρχεία (εκτελέσιμα,
βιβλιοθήκες) πάνε εκεί που πρέπει (/usr/local/bin, /usr/local/lib
κλπ).

> Κι αν κάποιες βιβλιοθήκες ή άλλα αρχεία είναι απαραίτητα για αρκετά
> προγράμματα το καθορίζει η...εμπειρία ή υπάρχουν κάποιες de facto βιβλιοθήκες
> που χρειάζεται να εγκαταστήσω και οι υπόλοιπες εξαρτώνται από το εκάστοτε
> πρόγραμμα;

Κάποια προγράμματα χρειάζονται κάποιες βιβλιοθήκες. Κάθε πρόγραμμα
λέει ποιες ακριβώς χρειάζεται και από ποια έκδοση και πάνω. Αυτά
υπάρχουν στα αρχεία README, INSTALL κλπ συνήθως.

Ελπίζω να συγχωρεθώ για τον, ίσως, απλοϊκό τύπο και τρόπο ερώτησης,
> αλλά παρότι έχω καταφέρει να εγκαταστήσω διάφορα προγράμματα (ναι, για το
> "επίπεδό μου" μερικές φορές ήταν κατόρθωμα :) ) δε μπορώ να πω ότι είμαι
> ευχαριστημένος με τον τρόπο που το έκανα.

Πολύ γρήγορα, για να κάνουμε build από τον κώδικα:

* Αφού αποσυμπιέσουμε στο /usr/local/src/prog-verXY, κοιτάμε
προσεχτικά τον κώδικα και διαβάζουμε ότι README, INSTALL κλπ αρχεία
έχει, για να δούμε τα dependencies (τι άλλο χρειάζεται να έχει
εγκατασταθεί). Επίσης, εκεί μπορεί να έχει συγκεκριμένες οδηγίες
εγκατάστασης που διαφοροποιούνται από τις συνήθεις.

* ./configure --help : Βλέπουμε τις επιλογές που έχει.
* ./configure --option1 --option2 κλπ
* make (γίνεται το build)
* make install (εγκατάσταση. Αυτό το βήμα είναι συνήθως το μόνο που
χρειάζεται να είμαστε root).