Re: Νέος στον χώρο

ΓΙΑΚΟΥΒΗΣ ΣΤΑΥΡΟΣ giakouvis at makthes.gr
Wed Nov 23 12:45:12 EET 2005

Μπορείς να κάνεις μόνιμη εγκατάσταση από το live cd που έχεις στα χέρια σου. Κάποιες οδηγίες θα βρεις στο http://www.knoppel.org/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=68&forum=3
Αν και οι συγκεκριμένες οδηγίες είναι για το knoppel 4 η διαδικασία είναι ίδια.

Δηλαδή:

Κάτω αριστερά στην οθόνη έχει ένα εικονίδιο που σου ανοίγει την κονσόλα. Το πατάς και θα πρέπει να σου ανοίξει ένα παράθυρο στο οποίο μπορείς να γράφεις απευθείας εντολές

Εκεί δίνεις την εντολή

su

έτσι παίρνεις δικαιώματα χρήστη root (διαχειριστής συστήματος)

στη συνέχεια δίνεις την εντολή

knoppix-installer

μ' αυτή σου ανοίγει ένα πρόγραμμα για να κάνεις την εγκατάσταση. Είναι πολύ εύκολο πρόγραμμα. Διάφορες λεπτομέρειες μπορείς να βρεις στο λινκ που σου έστειλα.

Σημαντικό! Για να κάνεις την εγκατάσταση (ή οποιαδήποτε εγκατάσταση διανομής linux σε υπολογιστή όπου χρησιμοποιείς και windows) θα πρέπει να έχεις ένα ξεχωριστό partition του σκληρού δίσκου, όπου θα εγκατασταθούν τα linux. Αν έχεις δεύτερο σκληρό δίσκο, όπως λες, η διαδικασία θα είναι εύκολη. Αν δεν έχεις πρέπει να φτιάξεις partition (είναι αυτό που συνηθίζουν να λένε οι χρήστες των windows "σπάσιμο του σκληρού δίσκου σε τμήματα"). Για να το κάνεις αυτό δεν μπορώ να σε βοηθήσω τώρα. Πρέπει να ψάξεις στο ίντερνετ και να διαβάσεις. Να ξέρεις πάντως ότι για τα linux θα χρειαστεί ένα δίσκο ή ένα τμήμα δίσκου περίπου 10 GB