Help

Λουκάς Σταμέλλος lstamellos at gmail.com
Wed Oct 5 12:11:27 EEST 2005

Στις Τρίτη 04 Οκτώβριος 2005 21:09, ο/η spqx at freemail.gr έγραψε:

> Όντως θέλω να εγκαταστήσω ΤΟΝ kernel 2.6.13 και δεν ξέρω πως να το κάνω.
> Δεν έχω εγκαταστήσει τίποτα άλλο στο σύστημα και είναι στραβάδι!

Τότε θα είναι κάκιστο να ξεκινήσεις από την εγκατάσταση πυρήνα! Γενικά,
αποκλείεται εσύ να έχεις πραγματικά ανάγκη να αντικαταστήσεις τον πυρήνα σου.
Στην πραγματικότητα δεν θα έπρεπε καν να σε ενδιαφέρει ποιά έκδοση είναι.
Ασχολήσου με άλλα πράγματα πρώτα.

> Πέρα όμως
> από αυτό προσπάθησα να βάλω και ένα dvd να δω σαν άνθρωπος και δεν το
> παίζει. Αντίθετα μου απαντά ότι ο kafeine κλπ δε μπορεί να παίξει dvd γιατί
> δεν υπάρχουν δωρεάν encoders για ευτό το σκοπό.

Διόρθωση: *ελεύθεροι*, όχι απλώς δωρεάν.

Το θέμα αυτό λύνεται απλά εγκαθιστώντας το πακέτο libdvdcss, το οποίο είναι
ελεύθερος αποκρυπτογραφητής, αλλά λόγω πατεντών κλπ θεμάτων που ισχύουν στις
ΗΠΑ δεν συμπεριλαμβάνεται σε καμμία διανομή ή/και video player.

Συγκεκριμένα για το SuSE, για να αναπαράξεις mp3 και κρυπτογραφημένα (εμπορικά
πλήν ελληνικών παραγωγών) DVD, χρειάζεσαι τα Multimedia Packs τα οποία είναι
διαθέσιμα ως ενημερώσεις από τις online πηγές λογισμικού της SuSE.
Εναλλακτικά μπορείς να εγκαταστήσεις εκ νέου το libxine και τον Kaffeine από
πακέτα τρίτων, τα οποία δεν έχουν απενεργοποιημένες αυτές τις λειτουργίες.

Γενικά, ο καλύτερος φίλος σου για να βρίσκεις εφαρμογές σε RPM ειδικά για την
διανομή σου, είναι το http://rpm.pbone.net . Κάνε προχωρημένη αναζήτηση, και
μπορείς να επιλέξεις όχι μόνο για ποιά διανομή το θες, αλλά και για ποιά
έκδοση.

Φιλικά,

Λουκάς

ΥΓ: Και ό,τι άλλο θες, ρώτα. Λόγω της κακής μου εμπειρίας (από πλευράς
¨κοινοτικής¨ βοήθειας) στο ξεκίνημα μου με το Λίνουξ, είμαι διατεθειμένος να
απαντήσω και την πιό κουφή απορία. Έχε κατά νούν ότι δυσκολίες θα
αντιμετωπίσεις. Αν όμως διατηρήσεις την διάθεση να προχωράς, σε λίγο θα
διαπιστώσεις ότι ακόμα κι αν συναντήσεις ένα νέο πρόβλημα, θα έχεις μάθει πώς
να οδηγηθείς στην λύση του.
ΥΓ2: Παρ` ότι τυχόν ακούσεις εδώ μέσα, ναι, το Λίνουξ *κάνει* για desktop
χρήση.