where to start from?

Thanos pampo at freemail.gr
Sat Sep 10 00:07:31 EEST 2005

Kostas Tsourdinis wrote:

> Καλοί μου φίλοι, θάρρος μου δίνεται και είμαι πεπισμένος ότι αφού έμαθα
> ένα λειτουργικό σύστημα, μπορώ να μάθω και ένα άλλο.
>
> Από που να ξεκινήσω; Υπάρχει κάποιος χώρος στο internet για να αρχίσω να
> μαθαίνω;
>
> Υ.Γ. Σας ευχαριστώ για το χρόνο σας.

Κώστα, καλό θα ήταν να βάζεις κάποιο θέμα στα μηνύματά σου πρoς τη λίστα
έτσι ώστε όταν κάποιος ψάχνει στα αρχεία της λίστας να ξέρει τι θέμα
έχει το συγκεκριμένο thread. Μιας και ανέφερα την λίστα, τα παλαιότερα
threads μπορείς να τα βρεις στη παρακάτω σελίδα:

http://lists.hellug.gr/pipermail/migrate2linux/

Στην ερώτηση από που μπορείς να ξεκινήσεις θα σου έλεγα ότι πρέπει να
πιάσεις μια διανομή στα χέρια σου. Αν δεν παθεις δεν θα μάθεις! Έτσι δεν
λένε? Τώρα το θέμα είναι ποια διανομή! Όπως είπε και ο Νίκος υπάρχουν
πολλές διανομές για αρχάριους. Βασικά ο καθένας εδω μέσα έχεις τις δικές
του προτιμήσεις. Στο χώρο του Linux οι επιλογές είναι πραγματικά πολλές.

Εγώ θα σου πρότεινα το Ubuntu. Βασίζεται στο Debian και χρησιμοποιεί
μόνο το Gnome. Αν θέλεις KDE υπάρχει και το Kubuntu. Όταν εγκατέστησα το
Ubuntu μου παρουσίασε ένα πρόβλημα στην επιλογή των ελληνικών ως γλώσσα.
Διάλεξα τα αγγλικά επιλέγοντας τα ελληνικά ως 2η γλώσσα και συνέχισα την
εγκατάσταση. Μετά την εγκατάσταση ρύθμισα την προεπιλεγμένη γλώσσα του
συστήματος στα ελληνικά και όλα ήταν μια χαρά.

Γενικά. πολλές πληροφορίες θα βρεις για ρυθμίσεις ελληνικών στο HOWTO
"Ελληνικά στο Linux":

http://members.hellug.gr/djart/articles/grlinux/grlinux.html

Τα HOWTOs: http://www.tldp.org/

Για να δεις τι διανομές υπάρχουν και να πάρεις κάποιες γενικές
πληροφορίες για αυτές: http://distrowatch.com/

Αν επιλέξεις το Ubuntu ή άλλη Debian based διανομή υπάρχει το
http://www.debian.gr.

Επίσης για το Ubuntu υπάρχει το Ubuntu Starter Guide

http://www.ubuntuguide.org/

και η μετάφρασή του στα ελληνικά:

http://www.ubuntu-gr.org/ubuntuguide/

Καλό ψάξιμο, υπομονή, και για ερωτήσεις εδώ είμαστε!