(no subject)

Nikos Papagrigoriou nikos at papagrigoriou.gr
Fri Sep 9 14:14:58 EEST 2005

Γεια σου Κώστα,

On 9/6/05, Kostas Tsourdinis <spqx at freemail.gr> wrote:

> Γεια σας βρε παιδιά.
> Ξαναγράφω στη λίστα έπειτα από 3 μήνες προσπαθειών, άκαρπων κατά το
> μεγαλύτερο μέρος, για να εκφράσω την αγανάκτησή μου! Προσπαθώ να κάνω ένα
> knoppel να δει modem και tv tuner card και τα έχω δει όλα! Μόνο το knoppel
> κατάφερα να εγκαταστήσω στον υπολογιστή μου. Αναρωτιέμαι γιατί να πρέπει να

Το 1998 που ξεκίνησα (ως αρχάριος) έκανα 3 μήνες για να δω ελληνικά και άλλο
τόσο για να γράψω ελληνικά. Το πρόβλημα ήταν ότι δεν ήξερα πως να το κάνω,
όχι γιατί ήταν δύσκολο, αλλά γιατί έπρεπε να μάθω ξαφνικά τόσο πολλά για να
ξεφύγω από τον τρόπο σκέψης των Windows, που μου είχε γίνει το κεφάλι
καζάνι. Πράγματι σκέφτηκα αρκετές φορές να τα παρατήσω. Τώρα έχω σαν κύριο
σύστημα εργασίας ένα SuSE Linux και δεν το μετάνιωσα που ασχολήθηκα με το
Linux.

κάνω όλες αυτές τις αλχημίες που διαβάζω για να μπορέσω να συνδεθώ στο
> internet. Ή απλά να δω τηλεόραση. Γιατί το σύστημα δεν αναγνωρίζει μόνο του
> τις συσκευές όπως τους σκληρούς δίσκους και τα υπόλοιπα; Γιατί να εξακολουθώ
> να το έχω για να μου πιάνει χώρο στο δίσκο;

Το ότι δεν μπορείς να συνδεθείς στο Internet είναι σύνηθες. Και αυτό γιατί
όσοι προέρχονται από το χώρο των Windows έχουν winmodems. Αν συνδέεσαι με
modem καλό είναι να προτιμήσεις ένα σειριακό modem. Το ίδιο ισχύει και για
την κάρτα σου. Πρέπει να υποστηρίζεται από το Linux. Προσωπικά είχα μια
pinnacle κάρτα tv και ενώ μου πήρε 3 μέρες να τη στήσω στα Windows (για να
μη κρεμάει το σύστημα), στο Linux έπαιξε μέσα σε 5 λεπτά. Αν αποφασίσεις να
μείνεις στο Linux καλό είναι να προσέχεις τι αγοράζεις από εδώ και πέρα.

Ερώτηση: Εσείς που χρησιμοποιείτε linux, γιατί το χρησιμοποιείτε; Ή είστε
> προγραμματιστές, που γαλουχιθήκατε με το unix και για εσάς το σύστημα είναι
> απλό, για εμάς τους υπόλοιπους είναι τέρας, για εμάς που καλώς ή κακώς
> μάθαμε το dos κάποτε και η φυσική μας εξέλιξη είναι κάπου στα windows (που
> είναι φρικτά δεν έχω αυταπάτες!). Όμως ψάχνομαι βρε παιδιά, δε διεκδικώ
> τίτλους προγραμματιστή, αλλά κάναμε και δυο προγραμματάκια κάποτε, φτιάξαμε
> και δυο ιστοσελίδες. Αν λοιπόν για μένα είναι ένα βουνό το linux, τότε για
> έναν αρχάριο είναι 20 βουνά! Γιατί λοιπόν;

Το χρησιμοποιώ για τη δουλειά μου γενικότερα. Από τη σύνταξη ενός απλού
κειμένου έως και προγραμματισμό. Υπόψη ότι δεν ήμουν προγραμματιστής όταν
ξεκίνησα να ασχολούμαι.

Κάνεις λάθος να πιστεύεις ότι η χρήση και η εγκατάσταση είναι δύσκολη.
Σίγουρα κάποιες διανομές είναι πιο δύσκολο να τις εγκαταστήσεις από άλλες.
Πρόσφατα, έδωσα το SuSE Linux 9.1 σε ένα φίλο μου και σε πληροφορώ ότι όχι
μόνο το εγκατέστησε σε Η/Υ που προϋπήρχαν τα Windows αλλά κατάφερε να μπει
και στο Internet χωρίς κανένα πρόβλημα. Και όλα αυτά με μία μέρα δουλειά και
λίγες τηλεφωνικές οδηγίες που του έδωσα.

Αυτά τα λίγα,

Νίκος.

--
Nikos Papagrigoriou <nikos at papagrigoriou.gr>