suse 9.2 & αλλαγη hz

Constantine Dokolas cdokolas at Sunsoftgr.com
Fri Feb 11 15:41:57 EET 2005

exposed bone wrote:
> Γεια σας ειμαι καινουριος και στην λιστα αυτη (πρωτη μου ερωτηση) και
> στον χωρο του linux το προβλημα μου ειναι το εξεις .... θελω να
> εκμεταλευτω την μεγιστη τιμη των hz που  μπορει να μου προσφερει η
> οθονη μου . Εχω suse 9.2 και οθονη  Samsung SyncMaster 757dfx χανοντας
> καθε ελπιδα να βρω οδηγους για την οθονη μου... εβαλλα σαν οθονη μια
> αλλη SyncMaster στην τυχη και αλλαξε τις συχνοτητες συμφωνα με την
> δικια μου οθονη.....
> ολα καλα αλλα δυστυχως την οθονη μου μπορω να την παω μεχρι και
> 1152χ864 @75 hz  ενω αντεχει την ιδια αναλυση σε 100hz   .... τι μπορω
> [...]

Δεν καταλαβαίνω γιατί θες 100Hz. Σε CRT οθόνες αυτό μπορεί να είναι καλό
(και γενικότερα το να ανεβαίνεις πάνω από τα 80Hz σε CRT), αλλά στις TFT
δεν έχει πολύ νόημα, εκτός αν θες το παιχνίδι που έχεις (και μπορεί με το
σύστημά σου να δώσει όσα fps επιτρέπει το refresh της κάρτας) να δώσει
100fps. Πέρα από αυτό, ανάλογα με τη ταχύτητα της TFT (είναι η ταχύτητα που
αλλάζει χρώμα το κάθε pixel και μετριέται σε milliseconds) έχεις και ένα
ακόμα περιορισμό στα fps που μπορείς πραγματικά να δεις:

ταχ.    fps    σχόλια (δικά μου)
----   ------ -------------------
25ms -> 40fps (πολύ φτηνιάρες/παλιές, μόνο για γραφιστικά, ή >19")
20ms -> 50fps (παλιές TFT ή και 19" με άλλα χαρακτηριστικά)
16ms -> 62fps (κάποιες μέτριες TFT)
12ms -> 83fps (οι καλές σημερινές TFT οθόνες)
8ms -> 125fps (μόνο τις νέες Sony ξέρω να δίνουν τόσο)

Οι ταχύτητες που λένε οι κατασκευαστές δεν είναι αληθινές (κυμαίνονται
ανάλογα και με τη μεταβολή φωτεινότητας του pixel). Δες τη ταχύτητα που
λέει η οθόνη σου και βγάλε συμπέρασμα τι δυνατότητες έχεις.

Για να μπεις στο νόημα των πραγμάτων κάνε αυτό που έκανα κι εγώ, διάβασε τα
  test των TFT στο Tom's Hardware Guide (www.tomshardware.com).

Doc