εγκατάσταση Linux

fs admin at www0.org
Wed Dec 22 07:53:03 EET 2004

On Tue, 21 Dec 2004 16:16:54 +0000, Agelis Barlabas wrote:

> Εχω υπολογιστή 486 με σκληρό 1.7 GB, μνήμη RAM 16 MB και ταχύτητα 166
> MHz.Ποια διανομή μπορεί να εγκατασταθεί;

Θα πήγαινα με κάποια που δεν σηκώνει xserver για να εγκατασταθεί (αν δεν
ξέρεις xserver  είναι το πρόγραμμα/server που σου δίνει τα "παραθυράκια")
και μάλλον αυτή θα ήταν debian stable κατά προσωπική επιλογή. Επίσης δεν
θα έτρεχα καν xserver κατά τη μετέπειτα χρήση, κάτι το οποίο φυσικά είναι
ποιο "super cool" αλλά απαιτεί λίγο περισσότερες γνώσεις, όχι υπερβολικές
βέβαια. Βέβαια πέραν από "cool" πιθανόν είναι και αναγκαίο να μην
τρέχεις xserver και παρεμφερή για να μην lagάρεις απίστευτα με τις νέες
διανομές που για να δουλεύεις αξιοπρεπώς με xserver ακόμα και αν ο window
manager/environment είναι ελαφρύς, πρέπει να έχεις κάποιο pentium 2 με
64megs.

Συγκεκριμένα δεν έχω προσπαθήσει σε 486 με 16mb να κάνω ότι σου λέω αλλά,
σε pentium 1 με 32mbyte ήταν πολύ αξιοπρεπές το σύστημα σε φετινή
διανομή.. αλλά όπως είπα χωρίς xserver.

Έτρεχε όμως:  samba, exim, apache(php-apache, mod_perl-apache),
postgresqld, links, mutt, klp ελαγρά πραγματάκια.

Κάτι άλλο, έχεις αρκετό σκληρό ώστε να δώσεις τουλάχιστον 64meg στην
cache(swap) και καλά θα κάνεις να δώσεις ίσως και 128 διότι με 16meg RAM
και νέα διανομή.. δύσκολα τα πράγματα.

Πρακτικά  μια και μιλάμε για νέες διανομές με security updates δηλαδή, θα
έβαζα debian stable και δεν θα σήκωνα xserver σε καμία περίπτωση. Βασικά
είναι διασκεδαστικό να βλέπεις γραφικά σε websites με svgalib+links σε
κονσόλα και divx που τα windows 98 δεν θα τολμούσαν να τρέξουν, με mplayer
+ vesa output :-)

-fs