Suse 9.1 Personal - Προβλημα με την οθονη

Nikos Kouremenos nk at ebox.gr
Thu Jun 24 14:55:18 EEST 2004

aliakmwn wrote:
> Well να το προβλημα μου:
>
> Εχω καρτα γραφικων Hercules Prophet II MX και οθονη SONY CPD-G420 19"
> Απο την αρχη το Linux εβλεπε την οθονη μου σαν αλλο μοντελο, με
> αποτελεσμα να μην εκμεταλλευομαι πληρως τις δυνατοτητες της.
> Συγκεκριμενα, ενω στα windows τρεχω την οθονη με αναλυση 1280x1024 σε
> refresh rate 100Hz, το Linux δεν μου εδινε περισσοτερο απο 75Hz με
> αποτελεσμα να πονανε τα ματια μου... Το προβλημα ηταν πως δεν μου εδινε
> τη δυαντοτητα να ανεβασω το refresh rate.
>
> Επιχειρησα λοιπον να συνδεθω ως root και μεσα απο το YAST να αλλαξω το
> [...]
γεια και καλή αρχή. λοιπόν αφού είσαι console βρες το βιβλιαράκι της
ΟΘΟΝΗΣ σου και στη συνέχεια γίνει root (su) τρέξε 'XF86Config' ή 'xf86cfg'

εκεί βάλε προσεκτικά αυτά που ζητάει και στο τέλος πες 'y'
μετά δοκίμασε startx ή δοκίμασε αφού πλέον θα έχεις τις σωστές ρυθμίσεις
(που θα έχουν προκύψει από τα ένα από τα παραπάνω config scripts) κάνε
restart :P

όταν θα έχεις τελειώσει με επιτυχία το σεττάρισμα και πριν το restart
κάνε ένα less /etc/X11/XF86Config να δεις τι ψάρια έπιασες :) [αυτό
είναι το κύριο αρχείο που διαβάσει ο Xserver (αυτός δηλαδή που είναι
υπεύθυνος για το γραφικό σου περιβάλλον [πχ KDE/GNOME κλπ])

μια και είδα και το προηγούμενο.
το xmms για να έχει ελληνικά fonts:
πήγαινε στα preferences (Ctrl+P)
στα fonts, πάτα browse πήγαινε filter, στο charset επίλεξε iso8859-7 (το
ελληνικό ISO ώστε να κάνει filter τα fonts που δεν έχουν ελληνικά) και
τέλος πήγαινε στην καρτέλα Font και επίλεξε αυτήν που σε θες/σε βολεύει
ομοίως και για το main Window (εγώ του έχω use X font και μου δείχνει
ελληνικά και στο main window αλλά αλλιώς κάνε τα ίδια)

και τέλος προσπάθησε με το kppp να κάνεις την σύνδεση με το net (είναι
σημαντικό να βγαίνεις net από το GNU/Linux αφού μετά έχει το Google το
TLDP και εκεί θα βρεις πολλές λύσεις στα τυχόν προβλήματα που θα έχεις)
δες εδώ για το kppp:
http://www.linux-mandrake.com/en/demos/Tutorial/KPPP/ (το έχεις ήδη αν
δεν το βρίσκεις στα menu του KDE, τότε Alt+f2 kppp)

καλή τύχη (ούφφφφφφφφφφ)