lilo disk crash -- ðþò èá îáíáäþ ôïí master äßóêï ìïõ;

Theodore J. Soldatos bafh at hellug.gr
Fri Apr 9 13:42:34 EEST 2004

Νίκος Αλμπανόπουλος wrote:
> Στο σύστημά μου έχω δύο δίσκους. Ο πρώτος με
> "παράθυρα" 2000, ο δεύτερος με Μαντρέικ 9.2. Και
> ξαφνικά ο slave δίσκος των λίνουξ "έσκασε". Εννοώ ότι
> τερμάτισε η ζωή του ως χάρντγουερ. Με αποτέλεσμα να
> αντιμετωπίζω το εξής πρόβλημα: Δεν 'μπουτάρει' ούτε ο
> master δίσκος μου, αυτός δηλαδή που έχει τα windows2k,
> καθώς τα Μαντρέικ 9.2, ως γνωστό (ή τουλάχιστον έτσι
> υποθέτω εγώ, με τις περιορισμένες γνώσεις μου), έχουν
> εγκαταστήσει κάποιο αρχείο του lilo στον boot sector
> του master δίσκου, για την επιλογή λειτουργικού. Έτσι
> όταν ανοίγω τον υπολογιστή μου, αμέσως μετά το bios, ο
> [...]

Μια επανεγκατάσταση του Linux είτε σε καινούριο slave δίσκο είτε σε ένα
partition στον master θα σου λύσει το πρόβλημα. Αλλιώς, είναι καθαρά θέμα
Windows, θα πρέπει δηλαδή να κάνεις repair τον master boot record από Windows.
  Δεν είμαι 100% σίγουρος πώς γίνεται αυτό στα 2000, στα 98 πάντως bootαρες
από CD των 98 και έκανες "fdisk /mbr". Δοκίμασε να το κάνεις από το repair kit
των 2000 ή από CD των 98. Αποκλείεται να χειροτερέψεις τα πράγματα... :-)

Θα μπορούσες επίσης να bootάρεις από κάποιο linux cd και να φτιάξεις ένα
lilo.conf που να περιέχει μόνο ένα entry που να δείχνει στα Windows. Μετά, με
"lilo -C <lilo.conf path>" να το εγκαταστήσεις στον MBR. Το πρόβλημα αυτή τη
στιγμή είναι ότι το υπάρχον lilo δείχνει σε έναν ανύπαρκτο kernel, οπότε η
επανεγκατάσταση θα το λύσει. Διάβασε το man του lilo για λεπτομέρειες.

Το lilo έχει και μια επιλογή αποεγκατάστασης ("lilo -u"), αλλά αυτό γίνεται
χρησιμοποιώντας τον MBR που είχε σώσει κατά την εγκατάσταση, ένα MBR που δεν
υπάρχει πια μια και ήταν στον δίσκο που χάλασε. Οπότε αυτή η επιλογή δεν βοηθάει.

Θ.

--
=  theodore at eexi.gr =_/_====== "Greed is never good" - Linus Torvalds ========