Mount Filesystems

"Μπαλάσκας Ευάγγελος (Balaskas Euaggelos)" ebalaskas at edu.teiath.gr
Tue Feb 17 14:05:46 EET 2004

> Το uid (διορθώστε με οι άλλοι αν κάνω λάθος!) ορίζει τον ιδιοκτήτη και την
> ομάδα που θα κατέχει τα αρχεία του filesystem, αλλά νομίζω δεν αλλάζει την
> ιδιοκτησία στον κατάλογο που έγινε mount.

uid => User Id : Είναι ο αριθμός που αντιστοιχεί σε ένα ονόμα χρήστη και
μπορεί κανείς να το δει στο αρχείο /etc/passwd όπου είναι το 3 πεδίο
στην εγγραφή ενός username. Μπορούμε να χρησιμοποιούμε και αυτό εάν
θέλουμε, όταν αναφερόμαστε σε κάποιον χρήστη.

π.χ. chown 501 filename

gid => Group Id : Είναι ο αριθμός της ομάδας στην οποία ανήκει ένας
χρήστης και μπορεί να το δει κανείς στο αρχείο /etc/passwd όπου είναι το
4 πεδίο. Μπορούμε να το χρησιμοποιούμε όταν αναφερόμαστε σε συγκεκριμένη
ομάδα. Το όνομα της ομάδας το βλέπουμε στο αρχείο /etc/group

π.χ. chgrp 500 filename

Συμπερασματικά το uid δηλώνει ΜΟΝΟ τον αριθμό του χρήστη και στο
συγκεκριμένο παράδειγμα τον αριθμό του ιδιοκτήτη. Ανάλογα σε ποιο έχεις
δώσει την δυνατότητα να κάνει mount σε ένα τμήμα δίσκου αυτόματα ο
συγκεκριμένος χρήστης παίρνει και την ιδιοκτησία.