red hat 8.0 PWS elinika &DVD ?

DJ Art djart at linux.gr
Tue Mar 18 16:08:06 EET 2003

On Tuesday 18 March 2003 15:10, Athanasios D. Sarantopoulos wrote:

> Νομίζω οτι η HELLUG θα πρέπει να έχει πρώτη προτεραιότητα
> τη λύση αυτού του σημαντικού προβλήματος.

ναι, κάποια στιγμή σκοπεύω να ανανεώσω το εγχειρίδιο που βρίσκεται εδώ:

http://members.hellug.gr/djart/grlinux.html

ώστε να καλύπτει ακόμα περισσότερες διανομές. και μετά να γράψω ένα
συντομότερο οδηγό/τυφλοσούρτη.

Τώρα, για τα ελληνικά στο RedHat ακολουθήστε τα εξής βήματα:

Χρειαζόμαστε:

1) Γραμματοσειρές
2) Ρύθμιση locales
3) Ρύθμιση αλλαγής πληκτρολογίου

Για το 1 υπάρχουν πολλές επιλογές. Εγώ συνιστώ να εγκαταστήσετε τις .ttf
γραμματοσειρές τις Microsoft, τις οποίες μπορείτε να αντιγράψετε από
ένα Windows installation.

Πρέπει λοιπόν να αντιγράψετε τα .ttf αρχεία μέσα στον κατάλογο
/home/username/.fonts και μετά να τρέξετε από τη γραμμή εντολών την
εντολή fc-cache.

Η παραπάνω οδηγία αφορά εγκατάσταση των γραμματοσειρών για ένα μόνο
χρήστη. Για περισσότερους χρήστες, αντιγράψτε τα αρχεία σε κάποιο
φάκελο, φροντίστε αυτός ο φάκελος να προστεθεί στο
/etc/fonts/fonts.conf και μετά πάλι τρέχουμε το fc-cache

2) Για τα locales ανοίγουμε το /etc/sysconfig/i18n και κάνουμε comment
εκεί μέσα όλες τις υπάρχουσες γραμμές (βάζοντας το σύμβολο # μπροστά)
και μετά κάνουμε paste τα εξής:

LANG=el_GR
LC_CTYPE=el_GR
LC_NUMERIC=el_GR
LC_TIME=el_GR
LC_COLLATE=el_GR
LC_MONETARY=el_GR
LC_MESSAGES=el_GR
LC_PAPER=el_GR
LC_NAME=el_GR
LC_ADDRESS=el_GR
LC_TELEPHONE=el_GR
LC_MEASUREMENT=el_GR
LC_IDENTIFICATION=el_GR
LC_ALL=el_GR

Θα χρειαστεί reboot του μηχανήματος για να ληφθεί υπόψιν η αλλαγή στο
παραπάνω αρχείο.

3) Αλλαγή πληκτρολογίου

έχουμε 2 επιλογές, αλλά ΜΟΝΟ ΜΙΑ από τις δύο πρέπει να γίνει, όχι
ταυτόχρονα και οι 2.

Η γρήγορη και εύκολη επιλογή είναι να επιλεγεί μέσα από το Control
Center του KDE το ελληνικό πληκτρολόγιο. Είναι στο
Peripherals->Keyboard. Προσθέτουμε τα ελληνικά και το kde βάζει τη
σημαιούλα κάτω στη μπάρα. Η αλλαγή γίνεται με Alt+Ctrl+K.

η 2 λύση είναι η ρύθμιση της αλλαγής του πληκτρολογίου να γίνει μέσω των
X-Windows. Ανοίγουμε το /etc/X11/XF86Config-4 και στο section για το
πληκτρολόγιο, φροντίζουμε να υπάρχουν οι παρακάτω γραμμές:

    Option "XkbRules"   "xfree86"
    Option "XkbModel"   "pc105"
    Option "XkbLayout"  "el"
    Option "XkbOptions" "grp:alt_shift_toggle"
    Option "XkbCompat"  "group_led"

Κάποιες από τις παραπάνω γραμμές θα χρειαστεί να τις προσθέσετε, ενώ
κάποιες άλλες υπάρχουν ήδη και θα χρειαστεί απλώς να τις αλλάξετε ώστε
να μοιάζουν με τα παραπάνω.

Το Option "XkbOptions" "grp:alt_shift_toggle" καθορίζει τον συνδυασμό
αλλαγής του πληκτρολογίου. Αν προτιμούμε το Ctrl+Shift, τότε αλλάξτε τη
γραμμή κατάλληλα σε Option "XkbOptions" "grp:ctrl_shift_toggle"

Αυτά. Επίσης, για να δουλεύουν τα ελληνικά στις εφαρμογές του Gnome,
είναι απαραίτητη η προσθήκη της γραμμής:

export GTK_IM_MODULE=xim

στο αρχείο /home/username/.bash_profile. (και αντίστοιχα για κάποιο άλλο
χρήστη).

Επίσης, φροντίστε στο KDE στο Control Center, εκεί που ορίζεις γλώσσα
και Χώρα, να έχουν επιλεχτεί η Ελληνική και η Ελλάδα αντίστοιχα.

--
Kyritsis Athanasios <djart at hellug.gr>

- What's your ONE purpose in life ?
- To explode, of course! ;-)