ntfs-3g και ελληνικά ονόματα αρχείων

Costas Liagos costas at freemail.gr
Wed Apr 18 16:13:06 EEST 2018

Καλησπέρα,
κάποτε όταν είχα 13.Χ ή 14.Χ έκδοση Slackware κάπως είχα φτιάξει το θέμα των
ελληνικών ονομάτων αρχείων σε ntfs partitions.
Με την πρόσφατη αναβάθμιση σε 15.0, η οποία έγινε λίγο πρόχειρα λόγω των
προβλημάτων που αντιμετώπιζα, ξέχασα να κρατήσω αντίγραφο του script που
είχα φτιάξει σαν frontend στο mount.ntfs και έτσι όταν το installpkg --upgrade-all
το έκανε overwrite το έχασα.
Τώρα δε μπορώ να κάνω το σύστημα να δείχνει σωστά τα ελληνικά ονόματα
αρχείων σε ntfs partitions και δε θυμάμαι τί είχα κάνει τότε.
Δοκίμασα διάφορους (όλους όσους μπορώ να σκεφτώ) συνδυασμούςαπό παραμέτρους
-o iocharset= προς το ntfs-3g (utf8, iso8859-7, cp1253) ή τιμές στην environment
variable LANG αλλά κανείς δεν φέρνει αποτέλεσμα.
Τόσο στο konsole του kde όσο και σε konquerror ή dolphin βλέπω το επισυναπτόμενο.

Όσο για αρχεία με ελληνικά ονόματα στο ext4 (/home/costas/Desktop) που το ίδιο το
desktop, o konquerror, το dolphin τα δείχνουν σωστά, το konsole και το console/ttyX
τα δείχνουν σωστά μόνο όταν LANG=ISO8859-7. Δεν είμαι σίγουρος ότι αυτό είναι
σωστό, νομίζω θα έπρεπε να είναι με UTF8.

Κάθε ιδέα ευπρόσδεκτη, με ενδιαφέρει πρωτευόντως το θέμα του NTFS.

Κώστας