Re: Πρόβλημα με Slackware μετά από αναβάθμιση

Costas Liagos costas at freemail.gr
Wed Apr 18 14:41:22 EEST 2018

Καλησπέρα,
μετά από τις διακοπές και μετά από τη διευθέτηση κάποιων άλλων πιο επειγόντων
θεμάτων αξιόθηκα να ασχοληθώ και να λύσω το πρόβλημα.
Δεν είμαι σίγουρος τι ακριβώς έφταιγε όμως είχα ξεχάσει να αναφέρω κάτι σημαντικό:
Το σύστημα είναι Slackware 64 αλλά είχα (και έχω) φορτωμένο το multilib (x86
compatibility layer).
Όταν έκανα το upgrade που ανέφερα αρχικά μάλλον κάτι πήγε στραβά με την αναβάθμιση
του multilib και τελικά δεν είχε τρελαθεί μόνο ο Χ αλλά και αρκετά άλλα πράγματα (πχ μόλις
πήγαινα να κάνω ftp έτρωγα ένα kernel dump + reboot).
Μάλλον θα πρέπει οι οδηγίες για εγκατάσταση του multilib να ενημερωθούν και να
περιλάβουν και λίγα πράγματα για το πως αυτό συνδυάζεται με το slackpkg upgrade
χωρίς να γίνεται μπάχαλο.

Τελικά κατέβασα ολόκληρο το Slackware64-current iso και όλα τα τελευταία multilib
και όταν τα αναβάθμισα όλα έπαιξαν και τα Χ και τα πάντα. Έχω μάλιστα την αίσθηση
ότι είναι ελαφρά ταχύτερο το σύστημα.

Τα παράξενα:
* το current έχει πυρήνα 4.14.32 (το προηγούμενο είχε διάφορους της σειράς 4.4)
* για τον πυρήνα αυτό δε βρήκα driver για την κάρτα wifi
(24:00.0 Network controller: Broadcom Limited BCM43228 802.11a/b/g/n).
Και για τους προηγούμενους δεν έβρισκα αλλά η Broadcom είχε έναν hybrid που μέχρι
τώρα τον έκανα compile και όλα καλά. Με τον πυρήνα αυτό δεν κάνει compile σκάνε
διάφορα declarations. Μάλλον κάποια header files έχουν αλλάξει και δεν έχω καμιά
όρεξη να κάτσω να κάνω debug το source του kernel ή του hybrid driver της broadcom.
Σκέφτηκα το ndiswan, κατέβασα το πιο πρόσφατο (Δεκέμβρης 17) ούτε αυτό κάνει
compile. Παρόμοια θέματα. Μάλλον στο 4.14.ΧΧ είναι μεγάλες οι αλλαγές.
Τέλος πάντων είμαι τυχερός που έχω μια usb wifi καρτούλα με rt-link chip και αυτή
δουλεύει, οπότε ΟΚ. Απλά αυτή η αίσθηση ότι με τούτες και με εκείνες τις μικρές @@
με το Linux ποτέ δε θα καταφέρει να αποκτήσει μαζική χρήση...
* Αν κανείς εκκινήσει το current iso (αρχές Απρίλη,  τόσο φρέσκο) θα δει στο welcome
message: Slackware 15.0. Η επίσημη σελίδα πάντως ακόμα λέει 14.2 (από το 2016).
Ή έχουν ξεχάσει να ενημερώσουν τη σελίδα ή το 15.0 που λέει το iso είναι λάθος ή
δεν ξέρω τί άλλο χαζό έχουν κάνει.
... και ξάνα αυτή η πικρή αίσθηση για το πως με τις διάφορες @@ χάνεται η δυνατότητα
να απκτήσει ευρεία βάση χρηστών το linux.
Είναι κρίμα από κάτι τέτοια (και πολλά άλλα αντίστοιχα) ένα σύστημα με τόσες δυνατότητες
να αυτο-προβοκάρεται!
Και να αναφέρω εδώ 2 περιστατικά για το πως πράγματα που για τα Winblows είναι
αδιανόητα ενώ με το linux γίνονται σχετικά εύκολα:
1. Το ίδιο το σύστημα που έχω στήσει όπου με έναν εξωτερικό USB δίσκο φορτώνω linux
σε οποιοδήποτε hardware χωρίς μπλε οθόνες χωρίς τίποτε. Άντε τώρα στα Winblows να
στήσεις έναν δίσκο που να εκκινεί σε 10 διαφορετικά PC με παντελώς διαφορετικές
μητρικές. 45 εκατομύρια μπλε οθόνες Inaccessible boot device error 0x00000007b
θα είχαν σκάσει!
2. Παλιά είχα στήσει ένα P3 σε ρόλο firewall σε εταιρία με 3 κάρτες (Internet, LAN, DMZ)
και δυο δίσκους (λειτυργικό+ configuration, logs). Κάποια στιγμή έσκασε ο IDE controller.
Το πήρε χαμπάρι ο άλλος μετά από καιρό γιατί του έσκαγαν τα syslogs στην οθόνη.
Πάω, αλλαγή μητρικής, κούμπωμα των δίσκων, όλα σε πλήρη λειτουργία χωρίς να
χρειαστεί να αλλάξω το παραμικρό στο config κλπ. Ανοίγω το δίσκο των logs και βλέπω
ότι δεν είχε logs επί 3 μήνες. Δλδ 3 μήνες ο IDE controller ήταν χαλασμένος και το
μηχάνημα όχι μόνο δούλευε αλλά έκανε και καλά τη δουλειά του ως firewall.
Με Windows στα 5 δεύτερα θα είχε σκάσει
Και μετά σκέφτομαι αυτά τα χαζά προβλήματα συμβατότητας κλπ...
Πίκρα!

Τέλος πάντων. Έβγαλα λίγη γκρίνια αλλά το όλο περιστατικό πραγματικά μου την έσπασε.

Κώστας