Re: Hardware για low-power & low-budget Linux Home Serve r

Thanos Kyritsis djart at linux.gr
Wed Jun 3 15:40:36 EEST 2015

> Το budget είναι 100-200Ε.
>
> Το HP microserver υπάρχει στο eshop με 270Ε (cpu: G1610T, 2GB RAM, 4
> bays -- δεν ξεφεύγει πολύ για όσα προσφέρει) και από άλλα έτοιμα
> μικρότερα nas boxes το sharecenter 327L κοστίζει γύρω στα 120Ε και το
> DS215J (Synology) γύρω στα 190Ε. Οι λύσεις με board+κουτί θα ξεκινούν
> από τα 90-100 και θα φτάνουν τα 150 για boards με περισσότερα sata ports
> (χωρίς να υπολογίζω πιθανά μεταφορικά για το board).
>
> Πάντως το βασικό ερώτημα παραμένει: Μπορεί κανείς να εγκαταστήσει Debian
> ARM ως κύριο λειτουργικό σε κάποιο έτοιμο NAS box όπως το sharecenter;

Επειδή εντελώς συμπτωματικά έχω παραγγείλει και περιμένω το Synology
DS215j, μου ψιλο-κέντρισες το ενδιαφέρον.

ΙΜΗΟ τείνω πως δεν έχει νόημα το όλο εγχείρημα, διότι από τα 190€
κόστος το μεγαλύτερο μέρος είναι η αμοιβή:

α) για να φτιάξουν το low-power ARM-based board να χωράει σε ένα όμορφο κουτί
και
β) για να φτιάξουν ένα όμορφο/εύχρηστο λειτουργικό σύστημα (το οποίο
τελικά είναι μια custom linux διανομή).

Αλλά αυτό, φυσικά, είναι μια άλλη (φιλοσοφική) συζήτηση με προφανώς
δεκτό το επιχείρημα "θέλω να το χακέψω για να μην τρέχει bloated
closed-source crapware, αλλά κάτι vanilla/free as in Stallman", κλπ.

Ως εκ τούτου, εξάντλησες τα περιθώρια που σου δίνει το Google Search?

Με μια πολύ γρήγορη κίνηση βρήκα τα εξής:

https://wiki.debian.org/InstallingDebianOn/QNAP

http://wiki.qnap.com/wiki/Debian_Installation_On_QNAP
http://www.cyrius.com/debian/kirkwood/qnap/ts-219/install/
http://www.cyrius.com/debian/orion/qnap/

http://forum.synology.com/wiki/index.php/Overview_on_modifying_the_Synology_Server,_bootstrap,_ipkg_etc

Γενικά δοκίμασε τους πιθανούς συνδυασμούς: "Debian on
Synology/QNAP/ΤΑΔΕ", "install debian on ΤΑΔΕ", "custom linux on ΤΑΔΕ",
κλπ.

Βλέπω η "τάση" είναι για full debian install σε qnap, σε αντίθεση με
Debian in Chroot/Jail σε Synology.
Επίσης στα forums τους σίγουρα υπάρχουν κι άλλα resources/howtos,
απλώς θέλουν registration/login.

Πάντως σίγουρα γίνεται, από ότι φαίνεται (και είναι σαφώς καλό).