list reply

George Notaras gnot at g-loaded.eu
Mon Sep 17 18:16:58 EEST 2012

On 17/9/2012 5:06 μμ, John Tsiombikas wrote:

> To copyright law ayti ti stigmi yparxei, kai an apofasisoume mono emeis
> na min to xrisimopoiisoume den kerdizei i koinotita mas tipota, apla
> xarizoume stous kapileftes tou software. O stoxos einai i katargisi tou
> copyright, alla o monos tropos gia na epiteyxthei aytos o stoxos einai
> na ftasoume se mia koinonia pou moirazetai to software elefthera.

Μια κοινότητα που μοιράζεται το software ελεύθερα βασιζόμενη σε μια
copyright-based άδεια δεν είναι η ίδια με μια κοινότητα που μοιράζεται
ελεύθερα το software χωρίς copyright. Παρόλη την ελευθερία της άδειας,
τo copyright δημιουργεί μερικά αποκλειστικά προνόμια στους coders της
πρώτης κοινότητας και δεν είμαι καθόλου βέβαιος ότι το κίνητρο για
συμμετοχή είναι το ίδιο και στις δύο κοινότητες.

Επίσης καπηλευτές και καιροσκόποι θα υπάρχουν πάντοτε. Οπότε αν σε
ενοχλούν τώρα, σίγουρα θα σε ενοχλούν κάτω υπό οποιεσδήποτε άλλες συνθήκες.

> Stin
> parousa pragmatikotita, o monos dromos pou odigei vaguely pros ayti tin
> kateythinsi einai to na *anagkasoume* tous idioktites tou software na
> synergastoun mazi mas dinontas tous software ypo copyleft license pou
> theloun poly na xrisimopoiisoun.

Δηλαδή μια μεγάλη κοινότητα βασισμένη σε public domain κώδικα, δεν θα
αποτελούσε σημαντικό παράδειγμα για τους υπόλοιπους ανθρώπους; Γιατί σε
ενοχλεί το πώς θα χρησιμοποιηθεί ο κώδικας αυτός; Όταν λες ότι είσαι
κατά των πν. δικαιωμάτων, δεν μπορεί να έχεις ταυτόχρονα και κάποια
απαίτηση στο θέμα της χρήσης του κώδικα. Άρα κάτι από όλα είναι αρκετά
παρεξηγημένο και αυτό είναι ίσως ο στόχος που έχει το FOSS.

> Allos enas tropos na to katalabeis einai se parallilismo me tin
> kommounistiki koinonia tou marx kai tou engels, pou gia na ftasei i
> parousa agria kapitalistiki zougla se ayto ton stoxo, xrisimopoiei ton
> sosialismo, diladi siga siga allazontas to idio to systima ek ton eso.
> Doulevontas mesa sta plaisia tou yparxontos systimatos.
>
> To kata poso einai dynaton na epiteyxthei opoisdipote apo tous stoxous
> ton parapano dyo paragrafon einai megali filosofiki syzitisi pou den
> ginetai apo mailing list.

Ντάξει, δε νομίζω ότι ο σοσιαλισμός έχει αυτόν τον υποχθόνιο σκοπό.
Γενικότερα, καπιταλισμός και κομμουνισμός έχουν το νόημά τους αναλόγως
των συνθηκών. Πχ ο κομμουνισμός δεν έχει νόημα σε περίοδο οικονομικής
ευμάρειας όπως και ο καπιταλισμός δεν έχει νόημα σε περίοδο οικονομικής
κρίσης. Αλλά καλύτερα να μην λυθει και αυτό το ζήτημα τώρα.