Re: Η κυβέρνηση θα δαπανήσει εκ. ευρώ για ιδιόκτητο λογισμικό

Stefanos Kouzof kouzof at gmail.com
Tue Oct 30 20:36:08 EET 2012

2012/10/30 George Notaras <gnot at g-loaded.eu>

> Αν δοθεί ο απαραίτητος χρόνος για μελέτη και ανάπτυξη, τα πάντα είναι
> δυνατά. Και πολλές εγχώριες εταιρίες θα απασχοληθούν και καλό θα είναι
> το αποτέλεσμα. Αλλά όσο θα σου λέει ο υπουργός ότι δεν υπάρχει χρόνος...
> ..
> --

Τα δύο ανωτέρω παραδείγματα είναι μεν δύσκολες περιπτώσεις, αλλά πολύ
χρήσιμες ως ακραία παραδείγματα. Κατ' αρχήν σε αυτά τα παραδείγματα, όλα μα
όλα θα γίνονται ηλεκτρονικά, για αυτό είναι και τόσο πολύπλοκα. Ωστόσο, υπό
τις τρέχουσες συνθήκες, αυτό σίγουρα δεν είναι αναγκαίο.
Είμαι απολύτως σίγουρος ότι δεν χρειάζεται ΕΝΑ σύστημα που να έχει
workflow, οικονομική διαχείριση, reporting, εκτυπώσεις, e-mail, και
αυτοεξυπηρέτηση πελατών, καθώς όλα αυτά μπορεί να είναι ξεχωριστές
εφαρμογές. Ωστόσο, η λογική του Ελληνικού Δημοσίου είναι ο γιγαντισμός.
Αντιθέτως, θα μπορούσαν όλα αυτά να είναι ξεχωριστοί διαγωνισμοί για πχ:
- ProcessMaker / FOSWIKI / Alfresco (workflow)
- ERP (κλειστό μάλλον, σε windows λόγω ΚΒΣ, φορ. εκτυπωτή κλπ)
- Pentaho / Jasper (reporting & εκτυπώσεις)
- Zimbra (e-mail, επαφές, ημερολόγιο, messaging κλπ)
- Drupal (site με customer self-service)
- LDAP για κοινούς χρήστες
- Google Docs (συνεργασία αλλά και φόρμες καταχώρησης κλπ) - δεν το
ζήτησαν, εγώ το λέω.

Έτσι ο κάθε ένας διαγωνισμός ξεχωριστά θα ήταν πολύ μικρότερος, και θα
μπορούσε να το αναλάβει μια μικρή εταιρεία. Όλα με open standards, και όλα
να μιλάνε μεταξύ τους. Εύκολο.

Φυσικά, κανένα σύστημα δεν θα υπολόγιζε ...μερίδες χαρτοφυλακίου και
ασφαλιστικούς κινδύνους. Αυτό είναι δουλειά του προσωπικού. Θα τα
υπολογίζανε όπως το κάνουν έως σήμερα, και θα περνάνε τα αποτελέσματα στο
σύστημα.

Εγώ υπολογίζω ένα τέτοιο σύστημα σε λιγότερο από 200 χιλ ευρω, και το πιο
ακριβό είναι ο χρόνος που θα χρειαστείς για να καταλάβεις τι κάνουν και να
τα στήσεις σε workflow.
Από τα παραδείγματα που έστειλα, το ένα κάνει ..εκκατομύρια και το άλλο
~600χιλ.
Και αν μερικά πράγματα είναι κοινά, τότε μιλάμε για ακόμα πιο οικονομικές
λύσεις. Δηλαδή, μόλις δεν χρειάζεται να κόψουμε συντάξεις.

Στέφανος