CMS comparison

George Notaras gnot at g-loaded.eu
Sat Oct 27 09:54:29 EEST 2012

On 25/10/2012 8:07 μμ, Christos Ricudis wrote:

> Και ποια ειναι τα υπαρχοντα διαδεδομενα projects?
>
> Ρωταω επειδη εχω μεινει στην εποχη του Joomla 1.x, για το οποιο εχω την
> αποψη οτι ειναι αθλιο, δυσχρηστο, πελωριο, σαπιο, και πρεπει να πεθανει
> - δεν ξερω ομως ποσο εχουν αλλαξει οι τελευταιες εκδοσεις.

Ούτε εγώ ξέρω. Το joomla το ανέφερα μόνο και μόνο επειδή έχει μια
σεβαστή κοινότητα από developers και users. Δεν έχω καμία εμπειρία.

> Εχω δει παρα πολυ κοσμο να χρησιμοποιει wordpress για CMS. Φαινεται OK.
> Το Drupal δεν το βλεπω να χρησιμοποιειται πολυ τελευταια.

Θα γράψω από την εμπειρία μου λόγω ενασχόλησης ως geek και όχι λόγω
εμπειρίας από production χρήση.

Και τα δύο είναι άριστα.

* Έχουν τεράστια κοινότητα από developers και χρήστες.
* Αμέτρητα sites (και μερικά πολύ μεγάλα μάλιστα) βασίζονται σ' αυτά.
* Πληθώρα από extensions και themes.
* Ευχρηστία
* Υπεραρκετό community support.
* Τα projects λαμβάνουν σοβαρά donations και contributions.
* Έχουν άψογο documentation.
* Ωριμότητα.
* Αφομοιώνουν τις νέες τεχνολογικές εξελίξεις (το καθένα με τη δική του
ταχύτητα).
* Και τα δύο είναι extensible, αλλά το drupal νομίζω ότι έχει κι έναν
χαρακτήρα framework πολύ πιο έντονο από το wordpress.

Γενικά, έχουν όλες τις προϋποθέσεις να συνεχίσουν να υπάρχουν και στο
απώτερο μέλλον και να είναι actively maintained.

Για μένα η αντιστοιχία με τα λειτουργικά (για να καταλαβαινόμαστε) που
αντικατοπτρίζει τη νοοτροπία των δύο projects είναι:

wordpress ~~ ubuntu/fedora
drupal ~~ redhat/debian

Πάντως, το wordpress *άνετα* θα μπορούσε να καλύψει τις ανάγκες του 90+%
των sites παγκοσμίως και συνεχώς γίνεται καλύτερο με πιο πολλά cms features.

Σε γενικές γραμμές το wordpress είναι "batteries included", ενώ το
drupal χρειάζεται κάποια extra modules για να έχει κανείς το ίδιο
functionality.

Από την άλλη το drupal το θεωρώ πιο προσεγμένο όσον αφορά multi-editor
χρήση (permissions κτλ) και ίσως πιο εύχρηστο όταν το site έχει να κάνει
με registered χρήστες.

Λίγα λόγια (επίσης προσωπικές απόψεις) για το django:

Το django είναι ένα υπεργαμάτο web framework. Έχει εκπληκτικό
documentation (θέλει αρκετό διάβασμα).

Από προσωπική εμπειρία, το να αποφασίσει κανείς να φτιάξει το δικό του
basic django-based cms from scratch είναι ίσως η πιο άκυρη απόφαση που
θα μπορούσε να πάρει. Αναγκαστικά θα ξανα-εφεύρει τον τροχό σε πάρα
πολλούς τομείς και επιπλέον επωμίζεται όλο το maintenance και την
περαιτέρω ανάπτυξη. Πρέπει επίσης να παρακολουθεί τις εξελίξεις και να
τις αφομοιώνει. ΌΛΑ ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ! Είναι απείρως καλύτερο να χρησιμοποιήσει
κάποιο project που έχει μια κοινότητα γύρω από αυτό, όπως το django-cms,
ώστε να μοιράζεται ο φόρτος, εκτός κι αν έχει πολύ custom ανάγκες, οπότε
δικαιολογείται το φτιάξει from scratch.

Οπότε, η χρήση του django-cms ή κάποιου αντίστοιχου project γίνεται
μονόδρομος. Αλλά αυτόματα τίθεται το ερώτημα: "Γιατί django-cms και όχι
wordpress;" Προσωπικά δεν βρίσκω επαρκή επιχειρηματολογία για να με
πείσει να προτιμήσω το django-cms έναντι του wordpress/drupal, παρόλο
που προτιμώ την python από την php.

Από την άλλη, όταν πρόκειται να δημιουργήσει κανείς μια cloud υπηρεσία
χωρίς να είναι σαφή τα features από την αρχή, τότε το django είναι
μάλλον από τις καλύτερες επιλογές, καθώς του δίνει maximum ευελιξία.

ΥΓ: Η αναφορά του Κεραμίδα πάντως μου "έσπειρε την αμφιβολία" για το
django-cms και μάλλον θα του ξαναρίξω μια ματιά. Έχει περάσει πάνω από
ένας χρόνος από την τελευταία φορά που ασχολήθηκα. :)