Re: Self-hosted email vs cloud service (πχ Google Apps)

Theodoros Stamatopoulos cerberus at mindless.gr
Sat Oct 6 14:08:47 EEST 2012

Καλησπέρα κι απο εμένα,

On Oct 6, 2012, at 10:53 AM, George Notaras wrote:

> Ήρθε εκείνη η στιγμή που αναρωτιέμαι αν είναι βλακεία να συνεχίζω να
> συντηρώ self-hosted email service και μήπως θα έπρεπε να δω πιο θετικά
> ένα cloud service όπως το Google Apps.

Σε όλους όσους έχουνε self hosted mail server έρχετε αυτή η στιγμή, όταν ήρθε σε μένα δοκίμασα τα free του google.
Απο άποψη υπηρεσίας προφανός είναι πολύ καλή, και δε σε νοιάζει τίποτε απλά δουλεύει, δε μου έχει τύχει να έχω πρόβλημα.
Απο άποψη κόστους πέζει ρόλο πόσους users θα έχεις, μέχρι 20-30 users/domain ίσως συμφέρει το GA άλλα για περισσότερα accounts
και εφόσον δεν χρειάζεσε τις άλλες ευκολίες (docs, calendar, etc) δεν συμφέρει σίγουρα με λιγότερα χρήματα κάνεις ένα πολύ καλό setup και
όχι παρα πολύ κόπο και σου περισεύουνε και χρήματα για το support που θα κάνεις.

> Σε γενικές γραμμές όλα φαίνονται ΟΚ. Το μόνο μου κόλλημα είναι αν θέλω
> να εμπιστευτώ τα email μου στη Google.

Το ίδιο ακριβώς πρόβλημα είχα κι εγώ βέβεα το θέμα είναι τι περιέχουνε τα email, αν είναι κάτι πολύ critical εγω δεν θα το έβαζα σε GA.

> Πόσοι από εδώ μέσα χρησιμοποιούν Google Apps για τα email τους; Θεωρείτε
> ότι τίθεται θέμα privacy;

Κατα την άποψη μου ναι, αφού με το που κάνεις login, τα cookies μενουνε για να κάνουνε στοχοποιημένη προβολή προϊόντων,
επίσης το Google είναι high profile εταιρία κάτι που συνεπάγετε σε προσπάθειες για hacking απο πολλά άτομα και κάποια στιγμή
θα σπάσει ο διαολος το ποδάρι του που λέμε εδώ και παίζει να μοιραστούνε στο internet τα account σου, ενώ με τον mail server σου
και vulnerable να είναι ποιος θα ασχοληθεί; τα updates να κοιτάς μόνο…

Όλα αυτά προσωπικές απόψεις είναι και μάλιστα εγώ τυχαίνει να είμαι λίγο παρανοϊκός με την ασφάλεια των προσωπικών μου δεδομένων.

Θοδωρής