Self-hosted email vs cloud service (πχ Google Apps)

George Notaras gnot at g-loaded.eu
Sat Oct 6 13:11:24 EEST 2012

On 6/10/2012 11:06 πμ, G. Miliotis wrote:

> Εγώ έβαλα έναν πελάτη στο δωρεάν GA και λίαν συντόμως άρχισε να του
> καταπίνει mails το φίλτρο τους. Στους δωρεάν λογαριασμούς δεν έχει
> αρκετό έλεγχο στο antispam, ειδικά σε Groups. Επομένως, αν είναι να το
> πάρεις, πλήρωσέ το για να έχεις τον έλεγχο (whitelists, blacklists,
> κλπ).

Αυτό για τον έλεγχο του antispam στη δωρεάν υπηρεσία δεν το γνώριζα,
αλλά ούτως ή άλλως αναφερόμουν στο πακέτο ``Google Apps for business``
($50/user/year). Το feature list δεν το ξεκαθαρίζει καλά πάντως.

> Τον σχετικό πελάτη τον έβαλα στο rackspace email και είναι
> ικανοποιημένος (πάλι cloud).

Το είδα και αυτό, αλλά δεν μπόρεσα να καταλάβω αν υποστηρίζει
περισσότερα του ενός domain στο ίδιο mailbox. Αν όχι, τότε νομίζω ότι
δεν συμφέρει σε περιπτώσεις που έχει κάποιος πάνω από 2-3 domain.

> Όσο για το να εμπιστευτείς τα emails στη google, εξαρτάται πόσο
> ευαίσθητα είναι. Συνήθως αφήνω τον πελάτη να αποφασίσει. Πολλοί
> προτιμούν να πάρουν ένα φτηνό vps και να έχουν εκεί το mail τους.
> Προσωπικά προτιμώ να ξέρω πού είναι τα αρχεία μου και να μπορώ να πατήσω
> ένα rm -rf αν μου έρθει το κέφι.

Γενικά, το γεγονός ότι η Google δείχνει διαφημίσεις με βάση το
περιεχόμενο των μηνυμάτων (στο GA free και στο Gmail) με κάνει λίγο
επιφυλακτικό για το πόσο θεωρούν την αλληλογραφία προσωπική υπόθεση του
κάθε χρήστη. Με άλλα λόγια, η υποδομή για την ανάλυση και την
κατηγοριοποίηση των μηνυμάτων του κάθε χρήστη ήδη υπάρχει και αυτό με
προβληματίζει και θέτει ένα μικρό θέμα ιδιωτικότητας. Κατά τα άλλα, τα
email μου δεν έχουν ευαίσθητο περιεχόμενο ή κάτι τέτοιο, αλλά αυτό δεν
σημαίνει ότι θα ήμουν χαρούμενος αν ένας τρίτος τα σκάναρε και έβγαζε
συμπεράσματα.

> Περί cloud, δεν βλέπω κάποια φοβερή διαφορά, αρκεί να έχεις backup στο
> self-hosted σου.

Αυτό είναι τόσο σημαντικό; Το Backup MX δεν πρέπει να έχει filtering για
spam κτλ; Σκεφτόμουν μήπως θα μπορούσα να τα αποφύγω όλα αυτά.

> Και φυσικά είναι πιο ακριβό σε χρόνο και χρήμα να έχεις
> self-hosted.

Αυτό είναι αλήθεια, με έμφαση στο χρόνο, παρόλο που πλέον τα έχω
απλοποιήσει όλα στον μέγιστο δυνατό βαθμό.

Γιώργος