Η κυβέρνηση θα δαπανήσει εκ. ευρώ για ιδιόκτητο λογισμικό

Emmanouil Batsis (Manos) manos at abiss.gr
Sun Nov 4 09:33:52 EET 2012

On 11/04/2012 08:50 AM, George Notaras wrote:
> Αλλά, εκείνο που *πραγματικά* χρειάζεται και για το οποίο αξίζει να
> ενδιαφερθεί η κοινότητα του ΕΛΛΑΚ (κατά τη γνώμη μου πάντα), είναι να
> αναθέσει το κράτος σε μια αξιοκρατικά επιλεγμένη ομάδα επιστημόνων τη
> διενέργεια μελέτης για το πώς μπορεί να οργανωθεί η μηχανοργάνωση του
> κράτους και να βασιστεί σε ανοιχτό λογισμικό.

Σίγουρα βλέπω το κίνητρο για κάτι τέτοιο αλλά γιατί αυτό να στηριχτεί
στο κατά πόσο μια τέτοια ομάδα έχει την κατάλληλη σύνθεση (ότι και αν
σημαίνει αυτό);

Ίσως θα είχε νόημα οι προδιαγραφές οι ίδιες να αποτελούσαν αντικείμενο
croudsourcing. Θα μπορούσε π.χ. ένας φορέας να εκφράζει κάποιες αρχικές
λειτουργικές και τεχνικές απαιτήσεις και οι κοινότητα (άλλοι φορείς,
οργανισμοί, πολίτες κτλ) να συμβάλλουν σε αυτές αλλά και στον καθορισμό
της βαρύτητας τους. Επί της ουσίας να προκύπτει ένας πίνακας συμμόρφωσης
που επιτρέπει υγιή ανταγωνισμό ακόμα και σε ετερογενείς λύσεις, π.χ.
κλειστό εμπορικό λογισμικό VS υπηρεσίες επέκτασης και υποστήριξης
ανοικτού λογισμικού.

Στο κάτω κάτω, ακόμα και οι τεχνικές προδιαγραφές εκφράζουν, στη
πλειοψηφία τους, λύσεις σε λειτουργικές προδιαγραφές σε συγκεκριμένο
τόπο και χρόνο. Τολμώ λοιπόν να πω ότι τυχόν τεχνικές προδιαγραφές ενός
διαγωνισμού δεν εκφράζουν απαραίτητα τις λειτουργικές του ανάγκες. Στην
περίπτωση δε του τόπου μας, είναι σύνηθες να φωτογραφίζουν (μερικές
φορές αντικρουόμενες) λύσεις.

Τώρα αν και σε γενικά πλαίσια θεωρώ ότι υπάρχουν πρακτικοί λόγοι για να
επιλέγει κανείς λύσεις ΕΛ/ΛΑΚ όπου δεν υπάρχει λόγος για το αντίθετο,
δεν έχω την ανάγκη αυτό να ευνοείται από καμία προκήρυξη - κάτι τέτοιο
θα ήταν το αντίστοιχο διαγωνισμών που φωτογραφίζουν ακριβές εμπορικές
λύσεις κλειστού λογισμικού μέσα από αδικαιολόγητες προδιαγραφές.

Συνοπτικά θεωρώ ότι το ζητούμενο είναι η ανοικτή διαπραγμάτευση
λειτουργικών προδιαγραφών, συμπεριλαμβανομένων αυτών που θα μπορούσε
κάποιος να ονομάσει τεχνικές όπως π.χ. διαλειτουργικότητα.