Re: Η κυβέρνηση θα δαπανήσει εκ. ευρώ για ιδιόκτητο λογισμικό

Stefanos Kouzof kouzof at gmail.com
Sat Nov 3 12:11:35 EET 2012

2012/11/3 Pantelis Koukousoulas <pktoss at gmail.com>

> ελεύθεροι
>

> FWIW με λίγο καλό προγραμματισμό (planning) το ελληνικό OCR θα μπορούσε
> να δουλεύει με open source engines (ocropus / tesseract / gamera και
> παρελκόμενα)
>
> Απλά είναι το είδος της δουλειάς που χρειάζεται 5-10 άτομα που έχουν ιδέα
> από το αντικείμενο να ασχοληθούν σοβαρά για να υπάρχουν αποτελέσματα
> π.χ. σε ένα εξάμηνο.
>

> Αντίστοιχα και με τη δουλειά για αναγνώριση ομιλίας / υποβοηθούμενη
> απομαγνητοφώνηση για ελληνικά, αλλά εδώ εκτιμώ ότι η δουλειά που
> [...]
Δηλαδή, υπάρχει λύση και για OCR και για αναγνώριση ομιλίας, αλλά θα
χρειαστεί ~1χρόνο για να ετοιμαστεί. ΟΚ, δεν χρειάζεται να είναι
full-featured λύση. 1.000.000+ κόσμος δουλεύει στο Δημόσιο, μπορει να κάνει
πολλά πράγματα.

Από την άλλη, εγώ έχω "περάσει" ένα χεράκι λογισμικό που μπορεί να
χρησιμοποιηθεί για εσωτερική οργάνωση (βλέπε Drupal,  ProcessMaker, Bonita,
FOSWIKI, Alfresco, Zimbra, Roundcube κλπ) και μπορώ να πω ότι για αυτά που
ζητάνε, κανένα δεν θα τα κάνει εύκολα.
Από την άλλη, όταν έχεις ξεχωριστές εφαρμογές για το καθετί (πχ μία για
τιμολόγηση, μία για υπολογισμούς, άλλη για σκανάρισμα κλπ) το μόνο που
χρειάζεται είναι ένα workflow σύστημα που ο καθένας να κάνει τη δουλειά του
ακριβώς όπως την κάνει και σήμερα, αλλά θα τα "ανεβάζει" όλα στο workflow.
Επίσης από εκεί θα ξεκινάνε νέες δουλειές, θα έχει reporting και θα
"παντρεύονται" όλες οι θέσεις εργασίας μαζί. Και λύθηκε η υπόθεση. Αν
χρειάζεται και κάποιος να συμπληρώσει σε ένα υπόδειγμα μερικά νούμερα και
να βάλει και μια σφραγίδα, ΟΚ. Το ζήτημα είναι να ΜΗΝ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ ΗΜΕΡΕΣ έξω
από το γραφείο του Διευθυντή για να το σφραγίσει.

Οπότε, λύσεις εφαρμόσιμες υπάρχουν, με μικρό κόστος και με ελάχιστες
ανάγκες παραμετροποίησης. Δεν θα πιάσουν το 100% της ζητούμενης λύσης από
την προκύρηξη, αλλά το 60-70% άνετα. Και σε μερικά χρόνια μπορεί και να το
ξεπεράσουν.

Το πρόβλημα για μένα είναι ότι κάθε φορά που βγαίνει μια προκύρηξη, δεν
γίνεται καμία κριτική για το περιεχόμενο της, και το χειρίζονται σαν να
είναι ..απόκρυφη μαγεία. Είναι καιρός να τους δείξουμε το ..αντίπαλο δέος.

Εγώ λέω να βγάλουμε μια δική μας προκύρηξη για έναν Δημόσιο οργανισμό, και
να τους την κάνουμε ..δώρο. Κανονικά. Να στήσουμε το μαγαζί, ως δείγμα
δωρεάν. Αν μπορούν, ας μην το δεχτούν με τέτοια κρίση. Και να το κάνουμε με
συμβόλαιο τέτοιο, που αν δεν εφαρμόζωνται τα συμβεβλημένα κατά την
υλοποίηση, να αποζημιωνόμαστε. Με ρήτρες Δημοσίου.

Εδώ χειάζεται ένας φορέας που:
1. Έχει πανελλαδική εμβέλεια (μην μας πουν ότι η λύση δεν ..κλιμακώνεται)
2. Είναι σχετικά γνωστός (δημοσιότητα)
3. Έχει ευκολία στο στήσιμο (λίγες και απλές διαδικασίες, δηλαδή
συγκεκριμένο έργο)

 - πχ κάποιον περιβαλλοντικό οργανισμό, έναν ερευνητικό φορέα, μια υπηρεσία
ελέγχου κάτι τέτοιο.

Στέφανος