ακεραιότητα δεδομένων

Γιώργος Πάλλας gpall at ccf.auth.gr
Mon Mar 5 13:45:01 EET 2012

On 05/03/2012 01:11 μμ, Antonis Christofides wrote:
> Μπορεί κάποιος να εξηγήσει ή να point στο γιατί το RAID1 δεν είναι
> επαρκής λύση; Θυμάμαι πως είχα διαβάσει κάποια κείμενα λίγο παλιότερα
> αλλά δεν μπορώ να τα βρω.

Ενας λόγος είναι ότι αν σβυστεί κάποιο αρχείο από λάθος, το RAID 1 θα
φροντίσει να σβυστεί και από τον άλλο δίσκο όπου υπήρχε. Ένας άλλος
λόγος είναι ότι ένα γερό power fluctuation/φωτιά/πλημμύρα, EMP θα
χαλάσει και τους δυο δίσκους στους οποίους έκανες RAID 1.

Άλλωστε η 'διασφάλιση των δεδομένων' δεν είναι κάτι αρκετά σαφώς
ορισμένο. Μπορεί να σημαίνει ότι θέλεις να προφυλαχθείς από την απώλεια
ενός δίσκου, μπορεί να σημαίνει ότι θέλεις εκείνο το αρχείο που
αποφασίσαμε ότι είναι άχρηστο πριν τέσσερις μήνες και το σβήσαμε, αλλά
τώρα μετανιώσαμε. Πάντως στο 99% των περιπτώσεων, κατά την γνώμη μου,
σημαίνει μεταξύ άλλων το ότι θέλω να είμαι σίγουρος ότι τα data που
πιστεύω ότι έχω στους δίσκους μου, όντως τα έχω και δεν κάνει flip κάθε
μεσάνυχτα ένα bit του δίσκου μου χωρίς να το πάρω χαμπάρι.