ακεραιότητα δεδομένων

George Notaras gnot at g-loaded.eu
Mon Feb 20 12:31:25 EET 2012

On 20/2/2012 11:18 πμ, Γιώργος Πάλλας wrote:
> Οι φίλοι της λίστας πως διασφαλίζουν ότι τα δεδομένα τους στον δίσκο
> τους παραμένουν ακέραια και δεν έχουν φλιπάρει τίποτα bits τους από
> ηλιακές καταιγίδες και τα τοιαύτα; Εγώ έχω κάνει custoμιά την οποία θα
> αποκαλύψω αφού δω τις πρώτες απαντήσεις, για να μην ξεφτιλιστώ!

Δεν ξέρω αν έχεις βρει κάποιον πιο αποτελεσματικό τρόπο, αλλά είναι
νομίζω αναγκαστικός ο υπολογισμός κάποιου hash για το κάθε αρχείο. Πριν
αρχίσω να σώζω τα "σημαντικά" data μου από linux boxes σε encrypted
archives στο αμαζον s3[1], έκανα κάτι σαν το παρακάτω:

  find /path/to/data/ -type f | xargs md5sum | tee mydata.md5

Κατά το verification δημιουργούσα ένα mydata2.md5 αρχείο και έκανα diff
τα mydata.md5/mydata2.md5.

Στα windows χρησιμοποιώ ένα utility που λέγεται exactfile και κάνει την
παραπάνω δουλειά. Έχει και cli version, αλλά δεν δοκίμασα ποτέ να δω αν
μπορεί να τρέξει σε linux με κάποιον τρόπο.

Επίσης, αν δεν είναι πρόβλημα η τοποθέτηση των data σε κάποιο archive,
υπάρχουν κάποια formats, όπως το cpio/7z, που μπορούν να κάνουν in place
integrity check στα περιεχόμενα του archive.

Επιπλέον είχα φτιάξει κι ένα custom utility, ονόματι veritar, το οποίο
έκανε verification το md5 hash των περιεχομένων ενός tar archive με τα
md5 hashes που είχαν προηγουμένως αποθηκευτεί σε ένα text αρχείο κατά τη
δημιουργία του tar archive και το οποίο θεωρητικά δούλευε και με
corrupted archives.

[1] Αυτό βασίζεται στην υπόθεση ότι στο S3 δεν θα υπάρξει κάποιο
corruption, γιατί αλλιώς δεν έχει κανένα νόημα. BTW, εσείς θα το
εμπιστευόσασταν;