Re: Laser εκτυπωτής για Linux

Thanos Kyritsis djart at linux.gr
Fri Dec 14 14:12:10 EET 2012

2012/12/14 Vivia Nikolaidou <n.vivia at gmail.com>:

> TL;DR: Δες ποιος εκτυπωτής έχει τα πιο φτηνά αναλώσιμα, δες αν
> υποστηρίζεται ήδη στο CUPS, και πάρ'τον. Αν δεν υποστηρίζεται, μην τον
> παίρνεις, ακόμα κι αν η εταιρεία ισχυρίζεται ότι υπάρχει υποστήριξη σε
> linux.

Αν ο driver τελικά περιέχει (μεταξύ άλλης σαβούρας) τα CUPS ppd files
δεν είναι πλήρως ικανοποιητικό αυτό ?

> Είχα πάρει τον CLP-320C, ο οποίος δεν υποστηρίζεται στο CUPS.

$ dpkg -L samsungmfp-data | grep CLP-32
/usr/share/cups/model/samsung/CLP-320.ppd.gz
/usr/share/cups/model/samsung/cms/CLP-320sc.cts

(είσαι σίγουρη οτι έχεις βάλει τον latest and greatest driver ?
version 4 κλπ κλπ ... ?)

> Ο driver που δίνει η samsung είναι λίγο άθλιος. Σου βάζει εικονίδιο
> στο desktop και σου δημιουργεί ένα group samsung στο start menu.
> Αντικαθιστά κάποιες βιβλιοθήκες με δικές του, χωρίς να σε
> προειδοποιεί.

Συμφωνώ, τα κάνει μπάχαλο και ακόμη χειρότερα (αντικαθιστά μέχρι και
το /usr/bin/lpr binary με δικό του). (Φαντάσου δηλαδή τί αλχημείες
κάνει στα Windows ο driver .... )

Όμως, Linux είναι, σιγά μη δε χρειαζότανε χάκεμα και ψάξιμο, οπότε ή
το παλεύεις το θηρίο ή (για γρηγοράδα/ευκολία/user friendliness)
ευτυχώς υπάρχει το community-supported deb που τα βάζει τακτοποιημένα
και χωρίς καγκουριές.
http://www.bchemnet.com/suldr/smfpv4.html

Υπάρχει και η έσχατη λύση, ανοίγεις τον .gz driver τους και κάνεις
extract τα Cups PPD και τα βάζεις με το χέρι και τέλος, κρατάς το
σύστημα "καθαρό". Πάντως, σε σχέση με πριν από 10 χρόνια που επίσημα
οι εταιρείες δεν ξέρανε καν τη λέξη Linux, νομίζω είμαστε σε πολύ
καλύτερο επίπεδο (έστω και με τον bloated driver).

(πάντως τί να πώ, στο CLX-3305FW που πήρα, παίζει μέχρι και το scanner
μέσω xsane και over Wi-Fi, χωρίς να ιδρώσω καθόλου για να το πείσω να
συνεργαστεί, έχω τελείως διαφορετική εικόνα ικανοποίησης ...)