CMS comparison

Pantelis Koukousoulas pktoss at gmail.com
Sat Dec 8 14:15:11 EET 2012

2012/12/8  <nickapos at gmail.com>:
> Το Django μέσω του virtualenv τα ξεπερνά όλα αυτά μέσω του virtualization όλων των πακτέων  αλλά και της ίδιας της python.
>
> Υπάρχει κάτι αντίστοιχο στα κλασσικά cms που βασίζονται σε php?

Τα τυπικά δημοφιλή PHP CMS (Wordpress, drupal, joomla, κλπ) από
ό,τι ξέρω έχουν σχεδόν μηδαμινές εξαρτήσεις όσον αφορά PEAR packages,
οπότε λογικά σε αυτή την περίπτωση αρκεί να μπορείς να τρέχεις διαφορετικά
php versions σε διαφορετικούς vhosts έτσι δεν είναι;

Αυτό μπορείς να το κάνεις εύκολα τρέχοντας την κάθε έκδοση της php
ως fastcgi ή και σε δικό της webserver τελείως με τον frontend webserver
να παίζει απλά το ρόλο του reverse proxy όπως ανέφερε πολύ σωστά
ο Γιώργος (Νοταράς).

Το μόνο "πρόβλημα" με αυτό είναι ότι λογικά θα χρειαστεί να κάνεις λίγο
compiling (ίσως και ψιλο-patching) των μη-system εκδόσεων μόνος σου
αλλά αυτό θα το κάνεις μια φορά στο χρόνο ή στα 3 χρόνια π.χ., οπότε
δεν είναι κάτι σοβαρό.

Τώρα αν τυχόν έχεις κάποια εφαρμογή PHP που έχει αρκετές εξαρτήσεις
από PEAR πακέτα κλπ (π.χ., ξέρω γω maia mailguard) και θέλεις να την
κάνεις "virtualize" όπως στο virtualenv, υπάρχουν κάποια σχετικά projects
π.χ., το Composer (http://getcomposer.org/)

Πάντως σε σχέση με την python, συνήθως οι λόγοι για να αναβαθμίσεις
ένα site που είναι γραμμένο στην PHP + κάποιο γνωστό CMS είναι πολύ
πιο ουσιαστικοί (κυρίως σε θέματα ασφάλειας), οπότε ακόμα και με
δυνατότητα για κάτι σαν το virtualenv θέλει σκέψη το αν μπορείς/αξίζει όντως
να κρατήσεις π.χ., μια σελίδα σε PHP 4.0 + joomla 1.0.x για μεγάλο διάστημα.

Χαιρετισμούς,
Παντελής