CMS comparison

George Notaras gnot at g-loaded.eu
Sat Dec 8 12:43:45 EET 2012

On 8/12/2012 8:40 πμ, nickapos at gmail.com wrote:

> Γειά σας, βρήκα τη σχετική συζήτηση στα αρχεία της λίστας και θέλω να
> θέσω τον εξής προβληματισμό. Έστω οτι έχεις ένα μηχάνημα με
> περισσότερες της μία εγκαταστάσεις σε οποιοδήποτε cms (joomla,
> drupal,wordpress) οι οποίες δεν είναι σύγχρονες. Δηλαδή έχεις στήσει
> την μια σήμερα και την άλλη μετά απο ένα χρόνο. Σε βάθος χρόνου και
> προσθέτοντας νέες εγκαταστάσεις σε οποιοδήποτε απο όλα αυτά
> δημιουργείται ένα απίστευτο μπλέξιμο με την συμβατότητα των
> βιλιοθηκών και των βάσεων. πχ το joomla 1.0.x δε παίζει με τις
> νεότερες εκδόσεις της php γιατί είναι obsolete και πάει λέγοντας,
> [...]

Αν οι εφαρμογές τρέχουν ως ξεχωριστός application server η κάθε μία και
ο web server χρησιμοποιείται απλά ως proxy, τότε δε νομίζω πως υπάρχει
ουσιαστική διαφορά μεταξύ python και php εφαρμογών στο θέμα αυτό. Το
αντίστοιχο του virtualenv είναι το php.ini, όπου μπορούν να οριστούν τα
απαιτούμενα modules για κάθε εφαρμογή. Επίσης, μπορείς να εκτελείς
διαφορετική έκδοση php για κάθε εφαρμογή.

Αντίθετα, αν οι εφαρμογές εκτελούνται σε επίπεδο web server, πχ στον
apache με τα modules mod_php ή mod_wsgi, τότε ισχύουν διάφοροι
περιορισμοί στην κάθε περίπτωση.

Στην περίπτωση του mod_wsgi, η python εφαρμογή πρέπει απαραίτητα να
είναι συμβατή με την έκδοση python με την οποία έχει μεταγλωττιστεί το
mod_wsgi. Από εκεί και πέρα μπορεί η κάθε εφαρμογή να χρησιμοποιεί
διαφορετικά modules μέσω virtualenv.

Στην περίπτωση του mod_php ισχύουν περισσότεροι περιορισμοί. Δεν έτυχε
ποτέ να κάνω σοβαρό customization του περιβάλλοντος της php εφαρμογής
ενώ αυτή τρέχει με mod_php, οπότε δεν μπορώ να πω κάτι παραπάνω στην
περίπτωση αυτή. Ίσως κάποιο άλλο μέλος της λίστας να μπορεί να σε
βοηθήσει περισσότερο.

--
Γιώργος