Σχετικά με Powerline

George Notaras gnot at g-loaded.eu
Fri Nov 25 17:00:51 EET 2011

On 25/11/2011 11:42 πμ, Christos Ricudis wrote:

> Ο κανονας λεει να περιμενεις απο τη μιση ταχυτητα της ονομαστικης και κατω.

Κάποια reviews χρηστών στο αμαζον (πχ http://goo.gl/EABj9 ) πάντως είναι
ψιλοαπογοητευτικά. Τα 200Μbps είναι τελείως ουτοπικά.

> Οχι. Δεν ειναι driver.
>
> Απλα το specification περιλαμβανει κι ενα μανατζμεντοπρωτοκολλο για να
> του ρυθμιζεις τις παραμετρους της συσκευης (encryption keys κουτουλου).
> Αυτο συνηθως ειναι καποιο αθλια γραμμενο application σε windows. Οσα εχω
> δοκιμασει τρεχουν μια χαρα (και δυο τρομαρες) σε καποιο vm.

Η αλήθεια είναι ότι δεν το είχα προσέξει αρχικά. Μερικά προϊόντα στα
specs γράφουν ότι η συμβατότητα αφορά αποκλειστικά το software και όχι
το hardware.

> [...]
>
> Σιγουρα το υψισυχνο φερον του 802.ξεχναωποσο το κοβει ο μετασχηματιστης
> μεσης τασης της ΔΕΗ καπου εκει κοντα (η κανενας μετασχηματιστης
> απομονωσης, αν και ειναι χλωμο να εχεις τετοιο στην εσωτερικη σου
> εγκατασταση). Απο κει και περα, μεταξυ εσου και του γειτονα
> παρεμβαλλονται τουλαχιστον οχτω ρελεδες, δυο θερμικες ασφαλειες και δυο
> μετρητες, που δεν βλεπω λογο να το κοψουν, παντως μαλλον το εξασθενουν πολυ.
>
> Αμα θελεις να εισαι σιγουρος, μπορεις παντα να σκασεις μυτη στο γειτονα
> μ'ενα παλμογραφο, να αποδιαμορφωσεις το φερον και να μετρησεις το BER :P

Φτάνει. Πείστηκα. :)

> Απο κει και περα, το powerline χρησιμοποιει AES, οποτε η μονη περιπτωση
> που ισως θα πρεπει να σε ανησυχησει ειναι εκεινος ο γειτονας στο
> παραδιπλανο διαμερισμα που δουλευει στην NSA.

Βασικά, ο μόνος λόγος που με νοιάζει είναι για να μην δώσω τα ωραία μου
λεφτά και κατόπιν ανακαλύψω ότι τελικά δεν είναι και τόσο ασφαλές. Αλλά
εφόσον με το utility μπορούν να ρυθμιστούν τα κλειδιά manually και δεν
είμαι αναγκασμένος να βασιστώ στην αυτόματη ρύθμιση με τα κουμπιά, τότε
νομίζω ότι όλα είναι ΟΚ.

> Ναι, αλλα προκαλει απωλειες και δε συνισταται. Υπαρχουν καποια με
> ενσωματωμενο φις, οποτε μπορεις να βαλεις το powerline *μεταξυ* παροχης
> και πολυμπριζου.

> Γενικα ειναι λιγακι ακριβουλια, αλλα οπου τα εχω δοκιμασει δουλευουν
> καλουτσικα.

Thanks για όλες τις πληροφορίες.

Όντως είναι ακριβά ακόμα. Αλλά μου φάινεται ότι όλο και περισσότερος
κόσμος τα χρησιμοποιεί. Οπότε αργά η γρήγορα θα πέσουν κι άλλο οι τιμές.

Το κακό είναι ότι με τα powerline, όπως ακριβώς συμβαίνει με τα
wireless, υπάρχει αυτή η αβεβαιότητα σχετικά με την απόδοση.