Απορίες καλωδίωσης (και λίγο Asterisk)

Christos Ricudis ricudis at itc.auth.gr
Thu Nov 10 13:05:16 EET 2011

On 11/09/2011 02:03 PM, Antonis Christofides wrote:

> Θέλω να βάλω δομημένη καλωδίωση σε ένα γραφείο, καμιά 100ή τετραγωνικά
> μέτρα και μέχρι ας πούμε 8 θέσεις εργασίας. Οι απορίες μου:
>
> 1) Αφού το ethernet περνάει από δύο ζεύγη, γιατί χρησιμοποιούμε
> ολόκληρο cat5 τεσσάρων ζευγών για μία σύνδεση; Έχει νόημα να
> χρησιμοποιώ ένα καλώδιο για δύο συνδέσεις (ή τρεις: μια ethernet
> και δυο τηλέφωνα) για να γλιτώσω καλώδια; (ο λόγος που θέλω να
> γλιτώσω καλώδια είναι μήπως βάλω μικρότερα κανάλια, και επίσης και
> εγκυκλοπαιδικά.)

Εχεις μεινει "λιγο" πισω. Σε 1 gbit και πανω, χρησιμοποιουνται ολα τα ζευγη.

Καποτε ειχε προβλεφθει το κολπο με την τηλεφωνια, γι'αυτο κιολας σε
10/100 twisted pair το ζευγος ασπρομπλε - μπλε μενει αχρησιμοποιητο.
Ειναι ακριβως το ζευγος στο οποιο πεφτει το RJ-11 αν το βαλεις σε RJ-45
μπριζακι, οποτε μπορουσες να χρησιμοποιησεις το ιδιο μπριζακι
εναλλακτικα για ethernet και τηλεφωνια, αλλα στην πραξη δεν το εχω δει
ποτε να εφαρμοζεται.

Και ευτυχως.

Μην κανεις μαλαγανιες με τα καλωδια σου. ακολουθα οσο πιστοτερα μπορεις
τα προτυπα και τις συνηθεις καλες πρακτικες. Η απλως θυμησου την
τελευταια φορα που δεν το εκανε ο προηγουμενος ;)

> 2) Μελλοντικά μπορεί να βάλω και asterisk, που μάλλον θα μιλάει με τον
> έξω κόσμο μια μια PSTN. Για την εσωτερική επικοινωνία έχει νόημα να
> βάλω συσκευές VoIP αντί για απλές;

Ισως, αλλα μετα θα θες και PoE injectors η switches, τα βοιποφωνα ειναι
πανακριβα, κτλ κτλ.