Re: Document management σε μικρή εταιρεία

Ioannis Stoilis giannis at stoilis.gr
Fri May 20 21:10:45 EEST 2011

2011/5/20 Antonis Christofides <anthony at itia.ntua.gr>:
> Θέλω σε μια μικρή εταιρεία (4 άτομα προς το παρόν) να στήσω ένα
> δικτυάκι, κυρίως για να μπορούν να ανταλλάσσουν εύκολα αρχεία μεταξύ
> τους και για να βρίσκονται κεντρικά τα αρχεία της εταιρείας και να
> γίνονται backup.  Σκέφτομαι λοιπόν ένα samba server, και έχω τα εξής
> ερωτήματα:
>
> 1) Πώς θα το κάνω backup; Η λύση που σκέφτομαι είναι ένας backup
>   server αλλού, με rsnapshot κάθε νύχτα. Αλλά το aDSL άντε να πιάσει
>   1 Mbit upload, που σημαίνει ότι θα έχουμε περιορισμό χώρου λόγω
>   δικτύου.

Γενικώς εξαρτάται από το πόσα αρχεία αλλάζουν κάθε μέρα. Γενικώς, μην
σε απασχολεί.
Έχω στήσει το ίδιο σε ένα πελάτη και πέρα από το αρχικό rsnapshot που
θα πάρει πολύ να ολοκληρωθεί ανάλογα με τον όγκο των αρχείων, τα
μετέπειτα rsnapshots θα είναι μικρά και λίγα. Βοηθάει και το rsync που
στέλνει μόνο τα μέρη των αρχείων που έχουν αλλάξει.

> 2) Επειδή oι χρήστες θα κάνουν φυσικά τα αρχεία και folder τους χάος,
>   υπάρχει κάποια καλύτερη λύση document management αντί του file
>   server;

To document management έχει πολύ overhead χρήσης/συντήρησης και
συνήθως δεν αξίζει τον κόπο εκτός και αν χρειάζεσαι να κάνεις check-in
και check-out αρχεία και να παρακολουθήσεις όλα τα ενδιάμεσα versions
τους.

> Γενικά την παραπάνω λύση την εφαρμόζω στην ομάδα μου στο Πολυτεχνείο
> (χωρίς πρόβλημα στο backup αφού ο backup server είναι σε άλλο κτίριο,
> με 100 Mbits σύνδεση), και ενώ λειτουργεί αποτελεσματικότατα τη θεωρώ
> κάπως legacy (είναι 20 χρόνια που έχουμε file server). Τώρα που
> φτιάχνω κάτι καινούργιο, δεν θέλω να βάλω μια ήδη ξεπερασμένη λύση,
> αλλά δεν έχω και εικόνα για το κατα πόσον έχουν εξελιχθεί καλύτερες
> λύσεις.

Επειδή κάτι δουλεύει καλά 15, δεν σημαίνει απαραίτητα ότι είναι ξεπερασμένο.

Γνώμη μου είναι ότι για ένα δίκτυο 4 θέσεων εργασίας, μάλλον δεν έχεις
ανάγκη κάτι περίπλοκο.

Μια εναλλακτική ίσως θα είναι αντί για δικό σου backup server, να
χρησιμοποιήσεις κάτι σαν το rsync.net για να στέλνεις τα δεδομένα σου.
Εξαρτάται από την τσέπη σου.