Stable διανομή με καλή υποστήριξη για ATi κάρτες και KDE για laptop

Θοδωρής Λύτρας thlytras at gmail.com
Fri May 20 19:50:17 EEST 2011

Στις Παρ 20 Μαΐ 2011, ο/η George Notaras έγραψε:

> Μήπως θα μπορούσες ή κάποιος άλλος να πει περίπου τι πληροφορίες
> περιέχει ένα dist-upgrade warning, γιατί σαν ιδέα ακούγεται καταπληκτικό
> το να ξέρεις από πριν τι περίπου θα αντιμετωπίσεις αν κάνεις το upgrade.
> Περιέχει δηλαδή πληροφορίες σχετικά με αλλαγές που έγιναν στο πακέτο και
> που σπάνε το backwards compatibility; Ή δεν έχω καταλάβει κάτι σωστά;
>
> ΥΓ: Sorry που δεν το δοκιμάζω οι ίδιος, αλλά επειδή για μένα Linux πάντα
> ήταν μέχρι εκεί που υπήρχε RPM λέω να μην αλλάξω τώρα στα γεράματα :)

No prob. Όταν λέμε upgrade warnings στο aptosid δεν εννοούμε κάτι μυστήριο.
Είναι αυτά που περιγράφονται εδώ:

http://aptosid.com/index.php?name=PNphpBB2&file=viewforum&f=3&sid=ab21f4dcaf11d1fe5571d850ebc1c8e4

Τα πλέον σοβαρά εμφανίζονται και στην πρώτη σελίδα του aptosid.com. Απλά
ρίχνει κανείς μια ματιά προτού κάνει το dist-upgrade.

Παλιότερα που χρησιμοποιούσαμε το smxi, αυτό εμφάνιζε κάποια σημαντικά upgrade
warnings του sid. Και τώρα μπορεί να το χρησιμοποιήσει κανείς, ότι flavor του
debian κι αν έχει (δες το smxi.org).

Πέραν αυτών υπάρχουν εργαλεία όπως το apt-listbugs και το apt-listchanges, που
σου εμφανίζουν κατά το upgrade τυχόν ανοιχτά bugs από το debian bug tracking
system και το changelog των πακέτων που αναβαθμίζονται.

Το σημαντικότερο όμως ΔΕΝ είναι τα upgrade warnings. Να πω την αμαρτία μου,
σπάνια τα ελέγχω, κι ας κάνω σχεδόν καθημερινά dist-upgrade με το synaptic. Το
θέμα είναι να βλέπει κανείς προσεκτικά κάθε φορά τι αναβαθμίζεται. Π.χ. όταν
αναβαθμίζεται το udev ή το X.org ή το grub, χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή. Όταν
αναβαθμίζουμε kernel κρατάμε και τον παλιό μέχρι να είμαστε σίγουροι οτι
λειτουργεί καλά. Και όταν το apt μας προτείνει να ΑΦΑΙΡΕΣΕΙ κάποιο πακέτο,
κοιτάζουμε τι είναι αυτό και δεν προχωρούμε αν δεν είμαστε σίγουροι. (Κάπως
έτσι στο πρώτο μου dist-upgrade είχα αφαιρέσει το openoffice.org, γιατί
εγκατέστησα μια ασύμβατη έκδοση της java!!!).

--
"Beauty is transitory"
"Beauty survives"