Stable διανομή με καλή υποστήριξη για ATi κάρτες και KDE για laptop

Θοδωρής Λύτρας thlytras at gmail.com
Fri May 20 17:47:39 EEST 2011

Στις Παρ 20 Μαΐ 2011, ο/η Σπύρος Γεωργαράς έγραψε:
> Στις 20/05/2011 02:31 μμ, ο/η Konstantinos Karantias έγραψε:
>
> Έχοντας  χρησιμοποιήσει τον τελευταίο καιρό και τα δύο (debian testing και
> aptosid) στο laptop μου, θα σου έλεγα να πας στο πρώτο. Αυτό με την
> προϋπόθεση ότι δε θες «να απασχολείσαι πολύ με τη ρύθμιση και τη συντήρηση
> της».
>
> Αν μπορείς όμως να διαθέσεις λίγο περισσότερο χρόνο (να διαβάσεις τα
> dist-upgrade warnings, και ενδεχομένως να κάνεις ένα image μια φορά την
> εβδομάδα - αυτό κάνω εγώ...) μπορείς να πας και σε aptosid. Και πάλι όμως
> [...]

Και το debian testing και το aptosid (=debian sid/unstable) είναι μια χαρά και
αρκετά σταθερά (=πρακτικά δε θα έχεις πρόβλημα). Το testing έχει λιγότερο
πρόσφατα πακέτα αλλά περισσότερη σταθερότητα, το aptosid το αντίθετο. Η
διαφορά όμως είναι μικρή.

Ας πούμε όμως οτι σημασία έχει και η συχνότητα με την οποία κάνεις dist-
upgrade. Αν το κάνεις καθημερινά, είναι ασφαλώς και πιο πιθανό να πέσεις σε
κάποιο ανοιχτό upgrade warning, από αυτά που συνήθως διορθώνονται upstream
μέσα σε λίγες ώρες. Εγώ συνιστώ μια φορά τη βδομάδα ή και το μήνα για όσους
δεν έχουν χρόνο να ασχοληθούν.

Όσον αφορά το KDE, τόσο το testing όσο και το unstable έχουν κολλήσει εδώ και
μήνες στην έκδοση 4.4 (λόγω και του πρόσφατου release του squeeze, που
απορρόφησε development effort). Εγώ πάλι που τρέχω aptosid, έχω το KDE 4.6.2
από το debian experimental με apt-pinning, και δεν έχω κανένα απολύτως
πρόβλημα. Ούτε αφιέρωσα πολύ χρόνο για να το κάνω έτσι.

Τέλος, το Linux Mint Debian Edition που αναφέρθηκε νωρίτερα ουσιαστικά είναι
debian testing + mint desktop & mint tools. Είναι εξαιρετικό για όποιον θέλει
μια καλογυαλισμένη, γρήγορη και σταθερή διανομή, με την οποία να μη
πολυασχολείται.

Θοδωρής

--
"Beauty is transitory"