filesystem εξωτερικού σκληρού

Thanasis thanasis at asyr.hopto.org
Sat Mar 12 10:30:04 EET 2011

on 03/12/2011 10:00 AM George Notaras wrote the following:

> Ναι το έγραψα κι εγώ ότι το drive πρέπει να είναι mounted όταν θα
> οριστούν το group και τα perms. Η λύση με τα mount options είναι πιο καθαρή.
>
> PS: Αν μιλούσαμε για SAMBA share, τότε αν θυμάμαι σωστά θα μπορούσε να
> ρυθμιστεί το SAMBA να δημιουργεί τα καινούρια αρχεία και φακέλους με
> συγκεκριμένα ownership/permissions, άσχετα με τον πραγματικό χρήστη.
> Υπάρχει κάποιος τρόπος να γίνει τέτοιο permission enforcement σε local
> filesystem;
Μπορείς να συνδυὰσεις το samba με autofs.
> Το mount δεν βλέπω να έχει κάποιο σχετικό option. Νομίζω ότι
> κάτι τέτοιο ψάχνει ο Αντώνης.

Νομίζω ότι έχει. Κοίτα στο man mount, ...non-superuser mounts ...

Ασχέτως με τα παραπάνω νομίζω ότι αν βάλεις ένα label στο filesystem,
τότε τα desktops όπως το gnome (και πιστεύω και το kde) κάνουν αυτόματα
mount το usb κάτω από το /media/<label> και δίνει και full permissions
στον χρήστη του desktop, ή δημιουργείς από πριν σαν root ένα directory
μέσα στο filesystem με permissions 777, οπότε μέσα εκεί, όποιος θέλει
γράφει/σβήνει ότι θέλει.