Το καλό λειτουργικό στο upgrade φαίνεται

Antonis Christofides anthony at itia.ntua.gr
Mon Jul 18 14:47:10 EEST 2011

Έχω κάνει upgrade το Debian ούτε θυμάμαι πόσες φορές (νομίζω 2.2 potato
ήταν η εγκατάσταση που είχα πρωτοκάνει σ' αυτό το server), και όμως
κατάφερε πάλι να με καταπλήξει. Βέβαια σ' ένα server που τα περισσότερα
(από τα πολλά) services εξυπηρετούνται από LDAP και που βρίσκονται μέσα
σ' ένα chroot εννοείται ότι παρουσιάστηκαν προβλήματα, αλλά χωρίς να
αίρεται η κατάπληξη.

Τα δύο highlights είναι το upgrade στο grub 2, που σου το κάνει αυτόματα
chainloaded από το grub 1 ώστε αν κάτι πάει στραβά να μπορέσεις να
μπουτάρεις τον kernel κατευθείαν από τον grub 1, και το dependency-based
booting, που δεν κατάφερε να μου το φτιάξει με τη μία γιατί είχα κάτι
δικά μου custom scripts (που αποδείχθηκε ότι κατά 80% ήταν ούτως ή άλλως
obsolete ή λανθασμένα), αλλά αφού τα διόρθωσα μου το' φτιαξε.

Η διαφορά με μια άλλη δημοφιλή διανομή (ας μην πούμε ονόματα), όπου ο
χρήστης είναι μονίμως πειραματόζωο και όπου η σταθερότητα είναι περίπου
όση του Debian unstable, είναι εμφανής.