remote server backup-restore

Thanasis thanasis at asyr.hopto.org
Thu Jan 13 11:02:30 EET 2011

on 01/13/2011 09:42 AM basilis tsapas wrote the following:

> δηλαδή: rsync -aHvx --delete --numeric-ids / backup.server.com:/
Ναι αλλά το / είναι το πραγματικό / του server;
Όλο δηλαδή το μηχάνημα είναι δικό σου;

Αν ναι, τότε ίσως θα πρέπει να αποκλείσεις κάποια directories όπως πχ το
/dev (και το /boot διότι τίθεται και θέμα grub/lilo) κάπως έτσι:

rsync -aHvx --delete --numeric-ids --exclude=/boot/ --exclude=/dev/
--exclude=/lost+found/ --exclude=/tmp/  / backup.server.com:/

Έχε υπόψιν ότι το --delete σβήνει τα αρχεία από τον backup.server.com
όσα δεν υπάρχουν ή είναι διαφορετικά από τον ας πούμε source.server.com
Επίσης άν διακοπεί το process στη μέση και βρεθείς με ασύμβατα
αρχεία-libs στον backup τι γίνεται;
Καλό θα είναι τις εντολές να τις τρέχεις μέσα από screen session ώστε
κι`άν χάσεις το δικό σου connection να μην διακοπή η εντολή.

Πάντως ευθύνη δεν αναλαμβάνω ... O:-)

> και
>
> δηλαδή: rsync -aHvx --delete --numeric-ids /home/
> backup.server.com:/home/
Ομοίως, το πραγματικό /home είναι όλο δικό σου;
Άν ναι τότε ΟΚ, το πολύ πολύ εξαιρείς το lost+found/
rsync -aHvx --delete --numeric-ids --exclude=/lost+found/ /home/
backup.server.com:/home/

> Με τον παραπάνω τρόπο ο backup server (ο οποίος είναι φρεσκοστημένο
> debian stable) θα γίνει πιστό αντίγραφο του αρχικού server (με όλα τα
> system files, attributes, group κτλ information) ο οποίος είναι debian
> testing με ένα κάρο πακέτα εγκατεστημένα, ρυθμισμένα κτλ?
Ναι εκτός από τα περιεχόμενα των dirs που δεν έκαναν sync.
ΠΧ το kernel στο /boot ...
Μπορείς να κάνεις rsync το /boot στο τέλος και μετά σίγουρα θα πρέπει να
εγκαταστήσεις το grub πάλι (όπως το εγκαθιστάς και αρχικά...δεν ξέρω πως
το κάνει το debian way ...) διαφορετικά στο reboot μπορεί να μην
επανέλθει. Άν και έχω και μια αμφιβολία ως προς το κατέβασμα μην
κολλήσει ... και καλό θα είναι να έχεις κατεβάσει όλα τα services
εξαρχής (πριν ξεκινήσεις το rsync) εκτός του sshd.

Ας μιλήσουν και κάποιοι που τυχόν είχαν παρόμοια remote backup εμπειρία.;-)