Ζεσταίνεται η μπαταρία

Kostas Boukouvalas boukouvalas at linux.com
Tue Jan 11 16:46:47 EET 2011

Στις 11/01/2011 11:06 πμ, ο/η Antonis Christofides έγραψε:
> Λίγο off topic, αλλά ο Apple laptop μου (για τον οποίο σας έχω πρήξει
> με το
> cdrom του), όταν βγήκε το Ubuntu 10.04, δεν μπορούσε να το σηκώσει με
> τα 512M RAM που είχε, και του αγόρασα άλλο ένα γίγα, μήπως με βγάλει
> άλλη μια πενταετία. Τι ήθελα και το 'κανα; Μετά από λίγο εμφανίστηκε
> μια κατακόρυφη γραμμή στην οθόνη. Επίσης, λίγο μετά χάλασε το βύσμα
> τροφοδοσίας, αλλά το επισκεύασα με τρομερή δυσκολία: έπρεπε να κολλήσω
> ένα βύσμα 2.5 mm σε ένα ομοαξονικό καλώδιο, έτσι ώστε το μεταλλικό
> [...]
Υπάρχουν δυο περιπτώσεις, η μια να φταίει το software: Σε αυτή τη
περίπτωση δοκίμασε να βάλεις κάποια άλλη διανομή δοκιμαστικά, προτείνω
Debian. Αλλιώς πάρε ένα άλλο laptop για GNU/Linux και βάλε στο Apple
laptop σου Mac OS. Ο κάθε κατεργάρης στον πάγκο του πρέπει να κάθεται.
Αν βάλεις κάποιον κατεργάρη στον πάγκο άλλου κατεργάρη τότε μπορεί να
ζορίζεται, πόσο μάλλον όταν ο κατεργάρης β' έχει συνηθίσει μια έκλυτη
και ελεύθερη ζωή από τον κατεργάρη α' που έχει βολευτεί στη ζεστασιά του
κλειστού σπιτιού του θείου Στηβ.

Στη δεύτερη περίπτωση που πρέπει να φταίει το hardware: Προτείνω πάλι να
βάλεις ξανά το MacOS χωρίς την επιπρόσθετη μνήμη - δηλαδή να κάνεις το
ταξίδι πίσω στο χρόνο. Αν ακόμα έχει πρόβλημα, τότε φταίει η μπαταρία
και θέλει αλλαγή. Αν όχι, τότε δες αν βάζοντας την επιπρόθετη μνήμη
δημιουρείται πρόβλημα. Αν ναι, τότε θα είναι πρόβλημα της extra μνήμης.
Σε αυτή τη περίπτωση μπορείς εφ' όσον το έκανες σχετικά πρόσφατα και με
εγγύηση, να διαμαρτυρηθείς.

Όσον αφορά πάντως τις μπαταρίες, στο δικό μου HP Pavillion dv6000 (που
έχει πουλήσει χιλιάδες κομμάτια στην αγορά - με ή χωρίς κάμερα),
openSUSE και Fedora απέτυχαν οικτρά να διατηρήσουν για πάνω από 1 ώρα
και 30 λεπτά μια 12-cell μπαταρία. Το Ubuntu, πριν να εγκληματήσω πάνω
στη μπαταρία με τις .rpm based διανομές είχε χτυπήσει με 9.10 - 10.04
μέχρι και εξάωρα αλλά μετά το 10.10 δε μου τα λέει πολύ καλά. Εν τω
μεταξύ έχει περάσει λίγος καιρός και δε μπορώ να κατηγορήσω ευθέως τη
διανομή που απευθύνται σε νοτιαφρικανά ανθρώπινα όντα.

Εν τέλει, το ebay να είναι καλά και όλα διορθώνονται.