Aporia sxetika me OSS licenses

Θοδωρής Λύτρας thlytras at gmail.com
Sun Dec 18 18:47:42 EET 2011

Στις Κυρ 18 Δεκ 2011, ο/η Pantelis Koukousoulas έγραψε:
> Προσωπικά μετά την πικρή εμπειρία με τη γραφειοκρατία του openoffice,
> ό,τι έχει copyright assignment δε θα το πλησίαζα ούτε στα 10 μέτρα.
> Θα έκανα fork ακόμα και για patch της μίας γραμμής.
>
> Από την άλλη, αν κάποιος ζητούσε απλά πολύ liberal license για τα patches
> (π.χ., να λέει στο git commit message κάτι σε στυλ "επιτρέπω στον X να
> κάνει ότι θέλει με αυτό το patch ακόμα και να το συμπεριλάβει σε κλειστού
> κώδικα εκδόσεις" κλπ) σε αυτή την περίπτωση δε θα με ένοιαζε καθόλου
> να συνεισφέρω fixes, one-liners κλπ σε κάτι που χρησιμοποιώ και είναι
> dual-licensed.

OK, είναι κι αυτό μια σεβαστή άποψη, αν και μου ακούγεται λίγο κουλό το όλον
πρόγραμμα να είναι GPL και τα community contributions να είναι π.χ. BSD.

Πέρα πάντως από το Copyright Assignment υπάρχει και η πιο soft εκδοχή του
"Contributor License Aggreement", όπως μπορείτε να δείτε εδώ:

http://producingoss.com/en/copyright-assignment.html

Επίσης, ακόμη κι ο RMS (!) δεν αποκηρύσσει ούτε την πρακτική του copyright
assignment, ούτε την πρακτική του "selling [GPL] exceptions" που είναι
ουσιαστικά, νομίζω, αυτό που περιέγραψε ο Τάσος οτι θέλει.

http://www.fsf.org/blogs/rms/assigning-copyright
http://www.gnu.org/philosophy/selling-exceptions.html

Θοδωρής

--