Re: Συζήτηση & προβληματισμοί σχετικά με χρήση του linux ως λειτουργικού

Pantelis Koukousoulas pktoss at gmail.com
Fri Dec 16 17:15:46 EET 2011

2011/12/16 Fanourgakis Manolis <mfanou at gmail.com>:
> Χρησιμοποιώ linux εδώ και περίπου 10 χρόνια σχεδόν αποκλειστικά στο
> σπίτι και στο πανεπιστήμιο. (Στο γραφείο δυστυχώς, δεν είχα επιλογή.
> Αυτή τη στιγμή δεν εργάζομαι, είμαι μεταπτυχιακός φοιτητής)
> * Γενικά, πόσο πολύ χρόνο σας τρώει η ενασχόληση με το linux αυτό καθ'
> αυτό; Εννοώ το χρόνο που επενδύετε για να μάθετε κάτι καινούριο, να
> ρυθμίσετε κάτι κ.λπ. Όχι το χρόνο στον οποίο καθαρά κάνετε τη δουλειά
> σας με αυτά που ήδη ξέρετε.

Προσωπικά πλέον χρησιμοποιώ μόνο Linux μια και αυτό διευκολύνει δραματικά
το administration overhead. Για τα νέα πλέον διαβάζω απλά πού και πού μερικές
λίστες και το LWN κάθε Παρασκευή. Για να το αντισταθμίσω χρησιμοποιώ
κοινωνικά δίκτυα πολύ λιγότερο από τους περισσότερους γνωστούς μου
και δε νιώθω ότι χάνω τίποτα :P

Κάποιες μέρες το μήνα ασχολούμαι πιο ενδελεχώς με κάποιες νέες τεχνολογίες
αλλά αυτό θα συνέβαινε ακόμα και windows να χρησιμοποιούσα γιατί αφορά
development. Δε σπαταλάω όμως χρόνο να ψάχνω πράγματα όπως "γιατί
δε δουλεύει ο εκτυπωτής" ή "πώς θα συνδέσω το laptop στον projector"
απλά κάνω κάπως προσεκτικές αγορές hardware και χρησιμοποιώ
σύγχρονες διανομές και desktop environments και όλα δουλεύουν
με 2-3 κλικ. Οι μέρες που χρειαζόταν ο ίδιος να γράφω kernel
κώδικα για να παίξει κάποια συσκευή μου έχουν παρέλθει :)

Εδώ κι ένα χρόνο περίπου όλες οι δουλειές που χρειάζομαι (όπως και η οικογένειά
μου, η κοπέλα μου κλπ) γίνονται μια χαρά με το Linux και διάφορα opensource
εργαλεία και web apps αλλά καταλαβαίνω ότι αυτό δεν ισχύει για αρκετούς μια και
η δουλειά μου έχει να κάνει περισσότερο με κώδικα και όχι π.χ., με CAD και
η κοπέλα μου είναι δημοσιογράφος.

Το κύριο πρόβλημα για μένα αυτή τη στιγμή είναι ότι δεν υπάρχει μία ελεύθερη
και δωρεάν διανομή με μακροχρόνια υποστήριξη κάτι που το Ubuntu 12.04 εν
μέρει θα το λύσει (5 χρόνια υποστήριξη και για τα desktop).

Το γεγονός ότι με το Linux μπορώ να τρέχω την ίδια διανομή σε μηχανήματα
διαφορετικής "γενιάς" (από pentium II 350 μέχρι 4πύρηνους) απλοποιεί τη
ζωή μου αρκετά και εξοικονομεί χρόνο και χρήμα που μπορώ να επενδύσω
σε πιο σημαντικά πράγματα :)

Η μόνη χρήση που έχω πλέον για τα windows είναι μέσω εικονικής μηχανής
για να βλέπω τη στάθμη των μελανιών στους εκτυπωτές και να τυπώνω
μπλουζάκια και CD πιο εύκολα.