Re: Συζήτηση & προβληματισμοί σχετικά με χρήση του linux ως λειτουργικού

Pantelis Koukousoulas pktoss at gmail.com
Fri Dec 16 16:19:16 EET 2011

2011/12/16 Christos Ricudis <ricudis at komodino.itc.auth.gr>:
> Καλα, μπορεις να υπερασπιζεσαι οσο θελεις την ιδεολογικη θεση του να
> χρησιμοποιεις ενα κατσαβιδι για ολες τις δουλειες, ακομα και για το
> καρφωμα καρφιων. Εγω που ειμαι ενας αθλιος προβοκατορας πληρωμενος
> πρακτορας της microsoft, μπορω να χρησιμοποιησω σφυρι;

Καταρχήν κανείς δε λέει ότι εσύ (ή οποιοσδήποτε άλλος) είσαι "άθλιος
προβοκάτορας
και πληρωμένος πράκτορας της Microsoft" ή whatever αν χρησιμοποιείς windows.
Τα εκατομμύρια των τωρινών χρηστών windows σίγουρα δεν είναι.

Από την άλλη αν κάποιος λέει ότι συμμερίζεται την ιδεολογία του ΕΛ/ΛΑΚ αλλά
χρησιμοποιεί proprietary software (και πάλι μιλάμε μόνο για τις περιπτώσεις που
υπάρχει επιλογή) τότε κοροϊδεύει τον εαυτό του. Φυσικά αν κάποιος λέει ότι
χρησιμοποιεί λογισμικό ανεξαρτήτως άδειας ή παρελκομένων απλώς ότι κάνει
τη δουλειά του αυτή τη στιγμή πιο γρήγορα χωρίς να νοιάζεται ιδιαίτερα για το
μέλλον, τότε δεν υπάρχει ιδεολογικό θέμα.

Αυτό που θέλω να πω συνοπτικά είναι ότι δεν έχει σημασία από ιδεολογικής
απόψεως το τι χρησιμοποιείς, εκτός αν ο ίδιος λες στον εαυτό σου ότι
υπερασπίζεσαι μία ιδεολογία που αντιτίθεται σε αυτό.

Όσο για την αναλογία, δεν πιστεύω ότι είναι πλέον τόσο τραγικά τα πράγματα.
Μάλλον πιο πολύ ισχύει το "που χρησιμοποιώ κανονικό ψαλίδι αντί για ελβετικό
σουγιά για να κόψω ύφασμα" ή κάτι τέτοιο. Οι περιπτώσεις που δεν μπορείς
να κάνεις με τίποτα τη δουλειά σου στο Linux έχουν γίνει ελάχιστες πλέον.