Σχετικά με το life-cycle του λειτουργικού συστήματος ενός server

George Notaras gnot at g-loaded.eu
Sat Apr 16 22:00:29 EEST 2011

On 16/04/2011 20:51, Antonis Konstantinos Tzorvas wrote:
> Ολίγον τι άκυρο και ίσως κατακριτέο αλλά προσωπικά πιστεύω πως
> ένα FreeBSD ή ένα Gentoo είναι ό,τι καλύτερο για τη χρήση που θες.

Δυστυχώς είναι πλέον αργά για τόσο μεγάλη αλλαγή. Έκανα πέρυσι μια
προσπάθεια να μεταπηδήσω σε Οpensolaris (λόγω των εξελίξεων λέω ευτυχώς
που μου πέρασε σύντομα) και σε Freebsd, αλλά θέλουν το χρόνο τους, κάτι
που δεν είμαι διατεθειμένος πλέον να δώσω.

> εφόσον φυσικά έχεις κάνει πολλές custom-ιές και θες να
> ξέρεις ακριβώς τι έχεις πάνω πιστεύω πως είναι μια πολύ καλή
> επιλογή.

Ασχολούμαι με όλα αυτά γύρω στα 8 χρόνια και έχω κάνει διάφορα πράγματα.
Τα τελευταία 2 χρόνια συμμάζεψα τις καστομιές και τις έκανα ξανά με έναν
πιο σωστό τρόπο. Δηλαδή με τρόπο τέτοιο ώστε να μπορώ να τις επαναλάβω.
Μπορεί να μην χρησιμοποίησα κάτι σαν τα cfengine ή puppet, αλλά κάτι
"καθυστερημένα" shell scripts, αλλά τουλάχιστον είναι πιο εύκολο να τα
διορθώσω και επιπλέον μπορώ να επαναλάβω τις καστομιές χωρίς να τις έχω
στο μυαλό μου.

Υπάρχουν και κάποιες άλλες λύσεις, όπως το να πάρουν όλα αυτά τη μορφή
ενός open source project μιας και εξυπηρετούν κάποιες γενικότερες
ανάγκες. Αυτό το ενδεχόμενο το έχω σκεφτεί σοβαρά, αλλά έχει τα
προβλήματά του με σημαντικότερο όλων το γεγονός ότι δεν είναι
εξασφαλισμένο το ότι θα υπάρξει ενδιαφέρον, γεγονός που καθιστά την όλη
προοπτική κάπως επικίνδυνη.

Θα επανέλθω στο μέλλον για τέτοια ζητήματα.