Σχετικά με το life-cycle του λειτουργικού συστήματος ενός server

Haris Alatas haris at crack.gr
Sat Apr 16 21:37:18 EEST 2011

On 16/4/2011 20:43, George Notaras wrote:

> Είναι σε Centos 5. Έχει μερικά χρόνια ακόμα για EOL.

Οπότε μιλάς υποθετικά... και για 1 μόνο κουτί; Νομίζω πως ο χρόνος θα σε
διαψεύσει..

Μερικοί σύντομοι λόγοι που θα σε αναγκασουν να κάνεις migration σε άλλο
σύστημα:

* Σίγουρα το σύστημα θα χτυπήσει κατι απο πλευράς hardware ή θα αρχίσει
να είναι ασταθές κατα κάποιον τρόπο.
* Ακόμα και αν δεν χτυπήσει hardware, το σύστημα θα έχει παλιώσει τόσο
που δεν θα συμφέρει οικονομικά να το έχεις στην πρίζα. Ρεύμα για το
τίποτα θα καίει.
* Σίγουρα θα έρθει η στιγμή που θα σου περάσει απο το μυαλό να σηκώσεις
και μια ακόμα υπηρεσία.
* Και ακόμα και αν δεν έρθει εκείνη η ώρα τότε σίγουρα θα αναγκαστείς σε
ένα compilation για κάποιο service upgrade (και ειδικά αν τρέχεις
απατσοειδή). Και εδώ που τα λέμε... Απο το compile σε production
ΚΑΛΥΤΕΡΑ MIGRATION.
* Το administration κομμάτι κάποια μέρα θα κοστίζει περισσότερο σε χρόνο
απο ένα καθολικό migration. Τότε θα χτυπιέσαι γιατί δεν το έκανες νωρίτερα.

Και τώρα πάμε σε λόγους υπηρεσιών:

* Αν τρέχεις apache τότε το migration Θα έρθει πολύ συντομότερα απο το
EOL του OS για πολλαπλούς λόγους όπως απώλεια εμπιστοσύνης λόγω
πολλαπλών defacements, αυξημένες απαιτήσεις σε πόρους (μνήμη+cpu) κ.α.
* Αν τρέχεις storage τότε θα αναγκαστείς λογω χώρου κυρίως.
* Αν είναι hosting box τότε θα "σπάσουν" τα panels βλ. CPanel, Plesk,
Virtuamin, θα σου ζητάνε οι χρήστες περισσότερα, δεν θα μπορείς και πάει
λέγοντας.
* Αν είναι τρέχει DB σίγουρα θα χρειαστείς περισσότερους πόρους. θα σου
κοστίζουν λιγότερο.

Τι ξέχασα; Κάποια υπηρεσία πιο σημαντική και δύσκολη;

Και τώρα αναρωτιέμαι:

Γιατί να μην κάνεις migration; Τα καλά σίγουρα θα είναι πολυτιμότερα για
έναν admin απο τον χρόνο που θα καταναλώσει. Το migration είναι συνήθως
η χαρά του nerd (νέο OS - νέο hardware). Δηλαδή πόσο μπορεί να σε
δυσκολέψει;

Μην σε προβληματίζει και πολύ. Απλώς άσε να έρθει εκείνη η ώρα! Εγώ
πιστεύω πως θα αποφασίσεις να το κάνεις πολύ πιο σύντομα απο το EOL.