Σχετικά με το life-cycle του λειτουργικού συστήματος ενός server

George Notaras gnot at g-loaded.eu
Sat Apr 16 19:37:36 EEST 2011

On 16/04/2011 18:09, Dimitris Karagasidis wrote:

> Από την στιγμή που δεν τρέχεις κάποιο super-version dependent, mission
> critical application στον server σου, δεν μπορώ να σκεφτώ λόγω για να
> κρατήσεις ένα σύστημα το οποίο έχει ξεπεράσει το EOL.
>
> Λογικά θα πορείς να κρατήσεις για χρόνια ένα EOL σύστημα σχετικά
> ασφαλές, άλλα όσο θα περνάει ο χρόνος θα απαιτεί όλο και περισσότερη
> δουλειά. Και οκ, σήμερα ο χρόνος εγκατάστασης ενός server και των
> services που μπορεί να θέλει κανείς, είναι γελοία μικρός.

Thanks για την απάντηση. Σε γενικές γραμμές συμφωνώ ότι το custom
compile μπορεί να καταλήξει να τρώει συνολικά αρκετό χρόνο, αλλά ο
χρόνος αυτός θα είναι τουλάχιστον κατανεμημένος και τα πράγματα με τα
οποία θα ασχολείται κανείς κάθε φορά θα είναι πολύ συγκεκριμένα.

Το migration, αν αυτό απαιτήσει πολύ χρόνο, τότε κάποιος θα είναι
αναγκασμένος να αφιερώσει όλον αυτόν τον χρόνο μονοκοπανιάς και δεν θα
μπορεί να ξέρει εκ των προτέρων με πόσα διαφορετικά πράγματα θα
χρειαστεί να ασχοληθεί προκειμένου να το ολοκληρώσει επιτυχώς.

Βέβαια, όπως έγραψες ο χρόνος που χρειάζεται για ένα migration μπορεί να
είναι γελοίος, π.χ. να διαβάσει κανείς τι είναι και πώς ρυθμίζεται αυτή
η καινούρια παπαριά το upstart.

Αλλά από την άλλη, μπορεί ο χρόνος και ο κόπος που χρειάζεται ένα
migration να είναι τεράστιος, ειδικά σε περιπτώσεις για παράδειγμα όπου
ο web server τρέχει και web εφαρμογές γραμμένες σε μια γλώσσα όπως η
python, της οποίας η έκδοση είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με το σύστημα και
δεν μπορεί να αλλάξει. Μπορεί βεβαίως κάποιος να εγκαταστήσει παράλληλα
περισσότερες εκδόσεις python, το οποίο όμως με τη σειρά του ενδέχεται να
δημιουργήσει αρκετά νέα προβλήματα, τα οποία μπορεί να σχετίζονται με
τον τρόπο που ο web server διαχειρίζεται τα application servers των
εφαρμογών, το οποίο με τη σειρά του μπορεί να οδηγήσει σε σκέψεις για
πολύ μεγαλύτερες αλλαγές στο σύστημα. Στην προσπάθεια να τα ισορροπήσει
κανείς όλα αυτά ενδέχεται να χρειαστεί να αναβαθμίσει και μερικά modules
των web applications (για παράδειγμα μερικά django apps ή και το ίδιο το
django framework), οπότε θα πρέπει να σιγουρευτεί ότι οι εφαρμογές
δουλεύουν ρολόι. Κι αν υπάρξει κάποιο πρόβλημα, μπορεί να βρεθεί να
ψάχνει ανάμεσα στα 456 forks στο github και στα 234 forks στο bitbucket
της κάθε εφαρμογής για κάποια λύση που ίσως τον βολέψει.

Οπότε το πόσος μπορεί να είναι ο χρόνος που θα χρειαστεί κάποιο
migration νομίζω ότι παίζει πάρα πολύ.

Και για να πω την αλήθεια, μπροστά στα παραπάνω δύο ενδεχόμενα, προτιμώ
πού και πού να κοιτάω τα security errata του apache και του postfix και
να κάνω κι ένα compile. Δηλαδή, θέλω να πω ότι είμαι απολύτως
ικανοποιημένος με την ποιότητα των services. Δεν θέλω κάτι παραπάνω.
Οπότε γιατί να κάνω αναβάθμιση όλου του συστήματος?

Το ότι δεν ξενίζει το ενδεχόμενο του custom compile το θεωρώ άκρως
ενθαρρυντικό πάντως.

Ελπίζω να μην κούρασα.