Σχετικά με το life-cycle του λειτουργικού συστήματος ενός server

Christos Ricudis ricudis at itc.auth.gr
Sat Apr 16 18:54:38 EEST 2011

On 04/16/2011 05:48 PM, George Notaras wrote:

> Κάποια στιγμή όλα τα λειτουργικά, ακόμα και εκείνα που προορίζονται για
> servers, φτάνουν στο σημείο όπου παύουν να ενημερώνονται με security
> updates. Εάν θεωρήσουμε ότι πρόσβαση στο shell έχουν μόνο άτομα της
> εμπιστοσύνης, μπορεί να διατηρήσει κανείς με ασφάλεια ένα λειτουργικό
> σύστημα, που έχει ξεπεράσει το EOL, αναβαθμίζοντας με custom compile
> μόνο τα services που είναι προσβάσιμα από το ιντερνετ;

Τοσο πολυ βαριεσαι;

> Από την άλλη, αν το πρόβλημα με τα dependencies που ανέφερα παραπάνω δεν
> είναι τόσο σπουδαίο, για πόσα χρόνια

Για δυομισι χρονια.

> μπορεί κανείς να διατηρεί με αυτόν
> τον τρόπο έναν server ασφαλή;

Αναλογως τι κανει. Αμα σερβιρει απλα mail η απατσοσελιδες, δεν υπαρχει
σχεδον κανενας λογος να αποφυγεις ενα upgrade, αν εχεις χρονο να το
κανεις. (βοηθαει παρα πολυ και το να χρησιμοποιεις τυποποιημενες
εγκαταστασεις αποφευγοντας το δυνατον περισσοτερο τις customies).

Απο την αλλη υπαρχει ενα πολυ καλο επιχειρημα που λεγεται "if it works,
don't fix it", και ενα επισης πολυ καλο επιχειρημα που λεγεται "legacy".
Εκει το ζυγιζεις αναλογα με τις αναγκες. Π.Χ. ενα reverse HTTP/SMTP
proxy μπορει μερικες φορες να αποδειχτει σωτηριο μπροστα απο ενα αρχαιο
συστημα που δε θες η δε μπορεις να το πειραξεις. Εχω δει απειρα obsolete
συστηματα, και οχι μονο σε επιπεδο λογισμικου, που πρεπει να παραμεινουν
σε λειτουργια απλα και μονο επειδη δεν υπαρχει εναλλακτικη λυση. Εκει
μπορει να φτασεις μεχρι και στο σημειο να πατσαρεις πραγματα με το χερι,
αν και δε στο συνιστω καθολου - ειναι μαλλον η τελευταια λυση.

Τωρα, γενικοτερα, η ασφαλεια ειναι ενας κουβας που χωραει ΠΑΡΑ πολυ
νερο. Τι παει να πει ασφαλεια, και τι φοβασαι γενικως; Δεν τοχεις
ξεκαθαρισει αυτο το πραγμα, και απο αλλα παρομοια mails σου μου φαινεται
οτι το μονο που σε απασχολει ειναι "μη μου rootιασουν κανα μηχανημα",
οποτε θα πρεπει να σου πω οτι αυτο ειναι αρκετα επιφανειακη προσεγγιση
στο θεμα "ασφαλεια". Σε ενδιαφερει ασφαλεια δεδομενων που οντως εχεις
καποιο λογο να προστατεψεις; Σε ενδιαφερει το πιθανο downtime που μπορει
να προκαλεσει ενα επιτυχημενο attack? Τι ακριβως σε ενδιαφερει τελος παντων;