Ηλεκτρονικό πρωτόκολλο

Christos Ricudis ricudis at itc.auth.gr
Sun Sep 26 14:28:10 EEST 2010

, P. Christeas wrote:

> Επίσης, δεν θέλω στο τέλος να γίνει το open source το εξιλαστήριο θύμα που θα
> φορτωθεί μία πολιτική/κοινωνική/οικονομική αποτυχία.

Ουτε εγω θελω, και το εχω πει οτι ειμαστε μπροστα σε μια μοναδικη
ευκαιρια να το εκμεταλλευτουμε, η οποια μαλλον δυσκολα θα ξαναρθει.

Ωστοσο :

1) Το κυριο ρευμα της κακοπροαιρετης πολιτικης κριτικης στο opengov θα
πατησει (και ηδη εχει αρχισει να το κανει) γενικοτερα πανω στο
κατασκευασμα του "αποτυχημενου νεωτερισμου" (σε αντιπαραθεση με τι; με
τις εκπληκτικες επιτυχιες των συντηρητικως εφαρμοσμενων μοντελων;). Οσο
παραπλανητικο και εκ του πονηρου κι αν ειναι το επιχειρημα, δεν
προκειται να υπεισελθει σε λεπτομερειες, και εαν υπεισελθει, δεν
προκειται να το παρει χαμπαρι κανενας εκτος απο μας.

2) Το open source δεν ειναι καλο για αντιπαλος σε πολλα επιπεδα. Ειναι
προτιμοτερο - και αποτελεσματικοτερο - να επιτεθεις στην κακια υλοποιηση
μιας καλης ιδεας. Σου δινει μεγαλυτερο περιθωριο να στιγματισεις ατομα
και ταυτοχρονα να το παιζεις εξισου προοδευτικος.

3) Το μαθημα που (θα επρεπε να) εχουν παρει ηδη πολλοι ειναι οτι μπορεις
μια χαρουλα να τα σκατωσεις τελειως και με τη χρηση open source (οπως
και με τη χρηση closed source).

4) Χαραζεται και ακολουθειται μια γενικοτερη πορεια, η οποια *ΙΣΩΣ* να
αφησει οντως καποια καλα πραγματα πισω της, και η εμπειρια της να αποβει
μακροχρονια χρησιμη. Δε μπορω να μην αναγνωρισω οτι τουλαχιστον
προωθειται εστω και ελαχιστα μια "ολιστικη" αποψη σχετικα με την
μηχανοργανωση στο δημοσιο.

5) Υπαρχουν και μερη που οι open source λυσεις ειναι ανεπαρκεις.
Μπορουμε ειτε να στρουθοκαμηλιζουμε αρνουμενοι αυτο το γεγονος, ειτε να
γκρινιαζουμε που κανεις δεν καθεται να το διορθωσει, ειτε να κατσουμε να
γραψουμε καμμια γραμμουλα κωδικα μπας και αλλαξει αυτο. Μαντεψε ποια
ειναι η σωστη και δυσκολη λυση.

> Ναι, την κρίνω. Γιατί από την αρχή, ήθελα να βγεί κάποιο αποτέλεσμα (και όχι
> χρηματικό, εννοείται).

Οταν τελειωσεις με τη μυγα, μπορεις να την επιστρεψεις εκει που τη
βρηκες; Μπορει να τη θελουν και αλλοι :P