Re: [DECIDED]: όταν οι δίσκοι κάνουν σιωπηλά λάθη τι μας σώζει?

Nick Demou ndemou at gmail.com
Tue Sep 21 11:48:02 EEST 2010

2010/9/21 George Notaras <gnot at g-loaded.eu>:

> Νίκο, δεν ξέρω για τι μεγέθη data μιλάς, αλλά έχεις σκεφτεί τη λύση να
> κάνεις off-site backups στο cloud (φυσικά compressed και encrypted), πχ
> Amazon S3 ή Rackspace Cloudfiles; Πιστεύω πως έτσι δεν θα σε
> ξαναπασχολήσει το θέμα hardware failures.

για μερικούς πελάτες μας δεν αξίζει τον κόπο να προσπαθήσεις να τους
πείσεις να κάνουν backup στο cloud οπότε σε αυτούς πρέπει να έχω άλλη
λύση.
Πάντως ευχαριστώ για την πρόταση. Δεν το είχα δοκιμάσει και σε κάποιες
περιπτώσεις μοιάζει μια πολύ απλή και ασφαλής λύση

> Όσον αφορά το compression που αναφέρεις, νομίζω ότι δεν θα αντέξεις πολύ
> χωρίς αυτό :-) (εξαρτάται βέβαια από τι data κάνεις backup και πόσο
> μέγεθος έχουν)

Γιώργο το να συμπιέζω τα backups μου το σταμάτησα από τότε που διάβασα
πως στο CERN συγκρίνανε ~34 χιλιάδες αρχεία (~9TB) που είχαν σε
δίσκους με το αντίγραφό τους σε tape και είχανε διαφορά σε ένα αρχείο
ανά 1500. Όταν το αρχείο ήταν συμπιεσμένο ΕΝΑ bit error ήταν αρκετό
για να οδηγήσει σε παντελή αδυναμία extraction στο 99,8% των
περιπτώσεων(!). Google για "CERN Data Corruption" και θα βρεις εύκολα
την πολύ ενδιαφέρουσα μελέτη.