[DECIDED]: όταν οι δίσκοι κάνουν σιωπηλά λάθη τι μας σώζει?

Nick Demou ndemou at gmail.com
Mon Sep 20 12:20:11 EEST 2010

Σας ευχαριστώ όλους για τις σκέψεις και τις προτάσεις σας
Μετά από αυτές και πολύ ψάξιμο αποφάσισα να κάνω το εξής:

1) σταμάτησα να κάνω compression τα backups μου (διότι σύμφωνα με
μελέτη του CERN ένα corrupted bit κατα 98-99% προκαλεί απώλεια
ολόκληρου του αρχείου)
2) θα στήσω παντού smartmontools (διότι όλα δείχνουν ότι
παρακολουθώντας το καταλαβαίνεις μερικές αστοχίες δίσκων όσο πιο νωρίς
γίνεται)
3) θα ξεκινήσω να παίζω με το ZFS και μόλις αισθανθώ άνετα θα το βάλω
σε κανονική χρήση (διότι από ότι φαίνεται είναι το μόνο και σοβαρό και
δοκιμασμένο filesystem στις μέρες μας)
4) θα ξεκινήσω να παίζω με το BTRFS ως λύση για το κοντινό μέλλον
(διότι είναι ήδη αρκετά σοβαρό filesystem αλλά ακόμα όχι αρκετά
δοκιμασμένο -- τουλάχιστον όχι για critical δεδομένα)
5) θα έχω το νου μου μπας και προχωρήσει γοργά μία θετική διάθεση για
patching του linux SW RAID το οποίο θα πετύχει αυτό που θέλω με
θεαματική απλότητα: http://www.spinics.net/lists/raid/msg30018.html