όταν οι δίσκοι κάνουν σιωπηλά λάθη τι μας σώζει?

V13 v13 at v13.gr
Sun Sep 19 14:19:07 EEST 2010

On Friday 17 of September 2010, Nick Demou wrote:
> "άλλα έγραψε στον δίσκο στο block N το λειτουργικό σύστημα και άλλα
> διάβασε λίγο αργότερα χωρίς να πάρει κάποιο error message από τον
> δίσκο ή τον RAID controler"

FWIW, eixa ena antistoixo problima prin apo merika xronia. Corruption se
tyxaia pragmata alla kanena problima stoys elegxoys mnimis. H moni diafora apo
to diko soy itan oti ektos apo ola ta alla, eixa kai tyxaia segfaults.

To problima itan kata 99% ston epeksergasth mias kai kateliksa na allakso ta
panta ektos apo ayton. Eixa malista kanei kai ena mini programma to opoio
desmeve "averta" mnimi kai ekane read-write se ayth. Molis ebriske ena meros
me problima synexize na to apasxolei me apotelesma ta ypoloipa programmata na
min exoyn thema.

To clue einai oti ena tetoio problima mporei na ofeiletai se diafora pragmata,
symperilambanomenoy akomi kai toy motherboard/chipset/bus h toy controller toy
diskoy (ean den xrisimopoieis ton on-board).

Anyway, ayto poy theleis *isos* na mporei na epiteyxthei me to eksis kolpo:

a) RAID-6 oste na exeis 2 spare diskoys
b) Programmatismeno "badblocks -n" kathe mera
c) Programmatismeno "badblocks -w" taktika se enan-enan disko (kyklika se
oloys): Ton bgazeis ektos array, trexeis badblocks -w kai ton ksana-bazeis.