όταν οι δίσκοι κάνουν σιωπηλά λάθη τι μας σώζει?

rouvas at di.uoa.gr rouvas at di.uoa.gr
Wed Sep 15 10:41:38 EEST 2010

Nick Demou wrote:

> έχω και critical και non-critical δεδομένα. Κάνω δοκιμές / πειράματα
> από νωρίς στα non-critical δεδομένα ώστε να μπορώ αργότερα να κάνω
> εφαρμογή όσων έμαθα στα critical. Τυπική στρατηγική.

Μα γιατί; Τι μπορεί να πάει στραβά; (ΤΜ)

> [...]
> περιστατικό κάποια άγνωστη χρονική στιγμή είχα ένα undetected data
> corruption στα _πρωτογενή_ δεδομένα (αυτά τα οποία έκανα backup). Έτσι
> τουλάχιστον για μερικές μέρες έκανα backup corrupted δεδομένα και
> κανείς δεν μπορούσε να ξέρει για πόσες ημέρες και ποια / πόσα αρχεία
> ήταν corrupted. Για σκέψου λίγο την κατάσταση... εγώ που την σκέφτηκα
> πολύ κατέληξα στο επιστημονικό συμπέρασμα: "Τσάκα την τσαπού". Στην
> πραγματικότητα μαζεύοντας ότι ενδείξεις είχα και αφότου έκανα
> δοκιμαστικά restores μια μια μέρα μαντεψαποφάσισα ότι το corruption

Πράγμα που σημαίνει, ότι δεν είχες αντίγραφα αρκετά πίσω στον χρόνο και
ότι δεν έκανες checksumming. Ποιος κάνει θα μου πεις και θα'χεις και
δίκιο!

Πάντως, να στην ξαναθυμίσω την πρόταση για networked file systems (π.χ.
GlusterFS, MooseFS). Δεν τα'χω δοκιμάσει, αλλά φαίνονται να λύνουν τα
σχετικά προβλήματα, με κόστος την επιπλέον διαχείριση και μηχανήματα.

Εν κατακλείδι, να σου θυμίσω και την "τεχνική του τσίπη" (poor man's
technique), δλδ περιοδικά αντιγράφεις το project σου σε άλλο directory με
άλλη έκδοση, π.χ. cp -R proj.current proj.v4523 (backup σε άλλο δίσκο
απαραιτήτως).  Έτσι, ακόμα και στην περίπτωσή σου, θα είχες ένα λίγο
παλαιότερο "καλό" σημείο αρχής.

-Στάθης

ΥΓ: Καλό το "Rouvas", προσδίδει μια νότα κοσμοπολιτισμού, αλλά ακούω και
στην Ελληνική εκδοχή του... και δεν εννοώ το "Sakis"