SATA - e-SATA

Thanasis thanasis at asyr.hopto.org
Tue Oct 19 10:08:50 EEST 2010

 on 10/19/2010 12:21 AM Nick Demou wrote the following:

> Πάω στο google και ψάχνω για "AHCI Specification". Βρίσκει την επίσημη
> σελίδα με τα specs και από το pdf (v1) βλέπω ότι έχει το Hot Pluging
> στα βασικά features. Οπότε έχεις κάθε λόγο να περιμένεις να λειτουργεί
> το hot pluging ΑΠΟ ΠΛΕΥΡΑΣ motherboard. Επειδή όμως έχω διαβάσει
> προσεκτικά τη σχετική σελίδα στη wikipedia σου μένει α) το θέμα του
> δίσκου και β) το θέμα του καλωδίου. Ευτηχώς[1][2] όλοι οι δίσκοι
> υποστηρίζουν hot-swaping. Για το καλώδιο διάβασε το reference [3] της
> wikipedia με προσοχή.
>
> Αν όλα πανε καλά ενημέρωσε μας.

> [...]
Όντως πολύ διαφωτιστικές οι αναφορές σου (ευχαριστώ!).
Το συμπέρασμά μου είναι ότι για hot swap χρειάζεται AHCI και κατάλληλο
15-pin SATA καλώδιο για την τροφοδοσία του SATA σκληρού δίσκου.
Το καλώδιο αυτό είναι στην εξωτερική εμφάνιση σαν αυτά που βγάζουν τα
τροφοδοτικά για sata, αλλά έχει τα "pin 4 and 12 longer than the
others", πράγμα το οποίο εγώ τουλάχιστον δεν το έχω δει να υπάρχει ακόμα
και σε "καλά" τροφοδοτικά.
Η περίπτωση όμως για την οποία ενδιαφέρομαι *δεν* είναι ακριβώς η παραπάνω.
Εγώ ενδιαφέρομαι να συνδέω-αποσυνδέω έναν εξωτερικό δίσκο, που βρίσκεται
μέσα σε δική του θήκη (enclosure) με δική της τροφοδοσία. Συνεπώς,
υποθέτω ότι δεν τίθεται θέμα καλωδίου τροφοδοσίας του δίσκου. Απλά, θα
συνδέω πρώτα το sata(από την πλευρά της μητρικής)-esata(από την πλευρά
του εξ. δίσκου) καλώδιο και μετά θα ανοίγω την τροφοδοσία στο κουτί του
δίσκου. Δεν νομίζω να έχω πρόβλημα κατ`αυτό τον τρόπο, έτσι δεν είναι;