Πρόβλημα σειριακής επικοινωνίας

Christos Ricudis ricudis at itc.auth.gr
Fri Jul 16 15:31:03 EEST 2010

On 07/16/10 13:54, Antonis Christofides wrote

> (4) Τα συνδέω τελικά όπως είναι στο παραπάνω σχήμα, όπου το καλώδιο EF
> είναι crossover (χωρίς crossover ο logger συνδέεται κατευθείαν με
> το laptop, για το modem θέλει crossover). Αποτέλεσμα: δεν
> δουλεύει.
>
> Ε λοιπόν δεν μπορώ να βρω τι φταίει. Έχω τσεκάρει και ξανατσεκάρει και
> καρατσεκάρει ότι οι ρυθμίσεις του modem 2 είναι ίδιες με τις ρυθμίσεις
> που είχε ο προκάτοχος του modem 2 πριν καεί στη διάρκεια μιας
> καταιγίδας. Έχω δοκιμάσει να παίξω στο modem 2 με διαφορετικές
> ρυθμίσεις RTS/CTS/DTR/flow (αν και το σωστό είναι σχεδόν σίγουρο ότι
> [...]

Πρωτα απο ολα, σωστη ορολογια για να μη μπερδευομαστε :

DTE = Data Terminal Equipment
DCE = Data Communications Equipment.

Το modem ειναι παντα DCE.

Το PC ειναι παντα DTE.

Ο Data Logger κατα 99% ειναι DTE, αλλα εχω δει διαφορων ειδων ανωμαλιες
σε τετοιο hardware.

Πως καταλαβαινουμε αν η σειριακη μια συσκευης ειναι DTE η DCE :

Ρυθμιζουμε τη συσκευη να χρησιμοποιει hardware flow control. Μετραμε την
ταση μεταξυ DTR και GND.

Αν το DTR εχει σημα, η σειριακη ειναι DTE.

Αν δεν βλεπουμε σημα στο DTR, μετραμε μεταξυ DSR και GND. Αν βλεπουμε
σημα, η σειριακη ειναι DCE. Αν δε βλεπουμε ουτε εκει, η σειριακη ειναι GTP.

DTE με DCE συνδεονται μεταξυ τους με ενα straight-through καλωδιο (το
pin 1 στο pin 1, το 2 στο 2 και ουτω καθεξης).

DTE με DTE συνδεονται μεταξυ τους με ενα null-modem καλωδιο (ΔΕΝ λεγεται
crossover). Υπαρχουν διαφορων χρωματων και γευσεων.

Απο το μανουαλιον του λογγερεως (σελ. 87 και 88) βλεπουμε οτι ο λογγερος
συμπεριφερεται οντως σαν DTE. Αρα η εσυ εχεις μπερδεψει τα καλωδια στην
περιπτωση (4), η κατι ειναι πολυ λαθος. Κατασκευασε ενα καλωδιο (η
χρησιμοποιησε του κατασκευαστη) οπως στις σελ 87 - 88 (εχει δυο
διαφορετικα ακιδεξοδικα διαγραμματα, αναλογως με το αν η DTE σειριακη
ειναι 25ακιδη η 9ακιδη).

Προσεξε οτι στα καλωδια των σελ.87 - 88, στην πλευρα του DTE το CTS
οδηγει το CTS στην DCE πλευρα *και ταυτοχρονα* βραχυκυκλωνεται ωστε να
οδηγει το RTS στην δικια του πλευρα. Αυτο ονομαζεται ΣΚFC (Σκετη
Κοροιδια Flow Control - το flow control του modem νομιζει οτι οδηγειται
απο τον λογγερο, ενω στην πραγματικοτητα οδηγειται απο τον εαυτο του).

Ριξε και μια ματια στο http://en.wikipedia.org/wiki/RS-232